۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۰۸

معاون استاندار آذربایجان غربی:

۴۶۸۹ بیمار خاص در آذربایجان غربی شناسایی شد

۴۶۸۹ بیمار خاص در آذربایجان غربی شناسایی شد

ارومیه - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از شناسایی ۴ هزار و ۶۸۹ بیمار خاص در استان خبر داد و بر ضرورت حل مشکلات پیش روی آنها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مصطفوی ظهر شنبه در جلسه کمیته بیماران خاص استان، افزود: با توجه به هزینه گزاف داروهای مصرفی این بیماران و ساخت داروهای مشابه در داخل کشورمان نیاز است فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیمای مرکز استان صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد: همچنین ۳۰ نفر بیمار متابولیسمی در سطح استان شناسایی شده‌اند. در همین راستا مکاتبه‌ای با سازمان تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی صورت می‌گیرد تا هزینه درمانی این افراد را بر عهده بگیرند.

وی اشتغال بیماران خاص را موضوعی مهم برشمرد و افزود: ادارات کل ورزش و جوانان و کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز برای فراهم کردن زمینه اشتغال و در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی و تفریحی اهتمام بورزند.

مصطفوی در ادامه با اشاره به نارنجی شدن شرایط کرونایی شهرستان ارومیه، اظهار کرد: برای مدیریت هر چه بهتر این بیماری باید مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را همچون ماه‌های گذشته رعایت کنند.

وی با قدردانی از کادر درمان و پزشکی، خاطر نشان کرد: متأسفانه تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا از اوایل بهمن‌ماه رشد کرده و هم‌اکنون ۷ شهرستان آذربایجان غربی در شرایط نارنجی قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تمامی شش مصوبه جلسه پیشین کمیته بیماران خاص عملی و اجرایی شده است، گفت: بر اساس آخرین آمار ۴ هزار و ۶۸۹ بیمار خاص در سطح استان داریم که از این تعداد ۴۹۲ نفر به بیماری صعب‌العلاج دچار هستند.

کد خبر 5151780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خاطره IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
      0 0
      خوب است باید خیلی مراقب باشیم.