۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۱۶

رئیس کمیته توسعه دریامحور مجمع تشخیص مصلحت نظام:

توسعه سواحل با بودجه دولتی محقق نمی‌شود/ استفاده از ظرفیت مردمی

توسعه سواحل با بودجه دولتی محقق نمی‌شود/ استفاده از ظرفیت مردمی

بوشهر- رئیس کمیته توسعه دریامحور مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با بودجه دولتی نمی‌توان به توسعه سواحل کشور دل خوش کرد و باید ظرفیت‌های مردمی، بخش خصوصی و بازار سرمایه به خوبی استفاده شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بیک محمدلو عصر یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: در حالی که در کشور از ظرفیت‌های خوبی در حوزه دریا و ساحل برخوردار هستیم ولی در زمینه اقتصادی به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده مناسب از ظرفیت‌های اقتصاد کرانه‌ای خاطرنشان کرد: کشور ما در بین دریا محصور است ولی به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

رئیس کمیته توسعه دریامحور مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم مدیریت یکپارچه برای استفاده از ظرفیت‌های دریا تاکید کرد و ادامه داد: باید با حضور دستگاه‌های مختلف برای توسعه مناطق ساحلی بیشتر تلاش شود و در این زمینه مدیریت یکپارچه ضروری است.

وی بر لزوم رعایت ملاحظه‌های فرهنگی و اجتماعی در توسعه مناطق ساحلی تاکید کرد و افزود: با استفاده از بودجه دولتی نمی‌توان به توسعه سواحل کشور دل خوش کرد و باید ظرفیت‌های مردمی، بخش خصوصی و بازار سرمایه به خوبی استفاده شوند.

بیک محمدلو از بررسی و شناسایی ظرفیت‌های استان‌های ساحلی خبر داد و بیان کرد: زیست‌فناوری‌های ساحلی و دریایی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که باید بیشتر استفاده شود.

وی اتصال استان بوشهر به راه آهن را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: برای توسعه دریا محور باید ابتدا زیرساخت‌های پشتیبان مانند حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی به صورت کامل مهیا باشد.

کد خبر 5152945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha