۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵

امام‌ جمعه ایلام تاکید کرد؛

لزوم تقویت فرهنگ کار در استان ایلام

لزوم تقویت فرهنگ کار در استان ایلام

ایلام-امام‌ جمعه ایلام بر لزوم تقویت فرهنگ کار در استان ایلام تاکید کرد و گفت: مشکل اساسی در استان، فقر فرهنگی در حوزه اشتغال و کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار صبح سه شنبه در هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار کرد: در استان ایلام با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های که وجود دارد، باید فرهنگ کار در استان تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی استان در حوزه بیکاری، فقر فرهنگی در حوزه اشتغال و کار است، گفت: تقویت فرهنگ کار در استان ایلام باید یکی از اولویت‌های ما در شورای فرهنگ عمومی باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر تقویت فرهنگ کار در جامعه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین عامل اجتماعی است که می‌تواند نسبت به پدیده بی تفاوتی در جامعه موثر باشد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: اقدامات بسیار زیادی در حوزه‌های پژوهش آسیب‌های اجتماع انجام شده است که از نظر شکلی و پژوهشی ارزشمند است، اما بر اساس محتوای آموزه‌های دینی نیست و بر اساس نظریه‌های و دیدگاه‌های غربی است.

وی عنوان کرد: باید نگاه دین مبین اسلام را در خصوص منشأ بی تفاوتی اجتماعی بررسی کنیم، خروجی تحقیقات و کارهای پژوهشی باید کاربردی شود و عملاً باید تحقیق کاربردی باشد که بتوان بر اساس آن برنامه ریزی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که در چارچوب نظام اسلامی باید کار کنیم و نگاه پژوهشی ما باید بر مبنا و چارچوب جامعه و نظام اسلامی باشد، افزود: نگاه مقام معظم رهبری در جامعه پیشرفت بر مبنای عدالت اجتماعی است.

کد خبر 5153489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha