۵ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۵۵

مدیر امور دام جهاد کشاورزی هرمزگان:

هویت دار کردن دام سبک و سنگین از قاچاق آن جلوگیری می کند

هویت دار کردن دام سبک و سنگین از قاچاق آن جلوگیری می کند

بندرعباس-مدیر امور دام جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به پلاک کوبی دام های استان برای جلوگیری از قاچاق گفت: گواهی حمل و نقل دام نیز جهت جلوگیری از قاچاق توسط سازمان دامپزشکی صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اصلاحی اظهار کرد: این سازمان براساس دستورالعمل هویت گذاری دام و همچنین دستورالعمل حمل و نقل و نگهداری و مبارزه با قاچاق دام موظف به هویت دار کردن و پلاک کوبی دام سنگین و سبک در سطح استان است.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال ۹۷ از مجموعه ۴۲ هزار راس دام شیری سنگین ۳۶ هزار راس و از جمعیت ۲۱ هزارنفر شتر ۱۹ هزار نفر شتر پلاک کوبی شده است.

مدیر امور دام جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: طبق ابلاغیه دستورالعمل هویت گذاری دام سبک در سال ۹۸ نیز از مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک ۶۴ هزار و ۵۰۰ پلاک کوبی شده و مابقی نیز در دستور کار است.

اصلاحی خاطرنشان کرد: هر گونه توزیع نهاده براساس هویت گذاری دام انجام می‌شود.

مدیر امور دام جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه هویت دار کردن و پلاک کوبی دام از جمله اقداماتی است که جهت جلوگیری از قاچاق در استان در حال انجام است، ابراز داشت: گواهی حمل و نقل دام نیز جهت جلوگیری از قاچاق توسط سازمان دامپزشکی صادر می‌شود.

اصلاحی خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی نیز ورود هر گونه دام زنده سبک به استان‌های مرزی جهت جلوگیری از قاچاق دام زنده ممنوع شده است.

کد خبر 5153635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha