۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس خبر داد؛

برگزاری مجازی آئین پایانی جشنواره دهه هنر فارس

برگزاری مجازی آئین پایانی جشنواره دهه هنر فارس

شیراز- معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: آئین پایانی نخستین جشنواره دهه هنر فارس چهارشنبه ۶ اسفندماه در شیراز برگزار می‌شود.

بهروز مرامی در حاشیه آئین اهدای نمادین هنر کارت به شماری از اصحاب فرهنگ و هنر استان فارس به خبرنگار مهر، گفت: جشنواره دهه هنر فارس به شکل مجازی ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۶ اسفندماه جاری در تالار حافظ، همزمان با شب میلاد با سعادت مولای متقیان، امام علی «ع» با معرفی برگزیدگان در ۱۰ رشته هنری و در ۲۰ بخش برگزار خواهد شد.

وی، گفت: جشنواره دهه فارس، واپسین جشنواره هنری قرن و با هدف ایجاد شور در میان جامعه هنری فارس و همچنین شناساندن هنرمندان از طریق ارائه آثار هنری شأن در دوره شیوع بیماری کرونا توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس افزود: این جشنواره در ۱۰ رشته هنری و در ۹ نقطه استان فارس برگزار شد.

به گفته مرامی، این جشنواره‌ها و رشته‌های آن و همچنین شهرستان‌های محل برگزاری شامل نمایشنامه نویسی (شیراز)، تذهیب (اقلید)، عکس (مرودشت)، خوشنویسی (ارسنجان)، تک بازیگر (اوز)، داستان و داستانک (لارستان)، فیلمنامه نویسی (کازرون)، نقاشی (کازرون)، گرافیک (داراب)، شعر (جهرم) است.

مرامی اضافه کرد: از ویژگی‌های بارز این جشنواره می‌توان به تمرکززدایی و واگذاری برگزاری آن به شهرستان‌ها، استفاده از ظرفیت‌های استانی جهت داوری آثار رسیده به جشنواره و مهم‌ترین ویژگی بر بستر فضای مجازی بودن اشاره کرد که پذیرای آثاری در موضوعات بیماری کرونا، کادر درمان و در بخش ویژه و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با عنوان «سنگر دیروز، صلابت امروز» اختصاص داشت.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اعلام کرد: برگزاری این آئین به صورت مجازی و با حضور دبیر جشنواره و تعدادی از عوامل اجرایی برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند جهت تماشای زنده به نشانی ttps://www.aparat.com/FARS.ART.DECADE.FESTIVAL/live مراجعه نمایند.

کد خبر 5154482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha