۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۱

رئیس دادگستری استان همدان:

مشاوره خانواده یک شغل صرفا اقتصادی نیست

مشاوره خانواده یک شغل صرفا اقتصادی نیست

همدان _ رئیس دادگستری استان همدان گفت: مشاوران نباید امر مشاوره را به عنوان یک حرفه اقتصادی در نظر بگیرند، زیرا آن‌ها با خدا معامله کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عدالتخواه در آئین تحلیف مشاوران خانواده قوه قضائیه که همزمان با سراسر کشور در دادگستری استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: امر مشاوره خانواده موضوع مهمی است که مشاوران محترم باید با خدای خود در خصوص اجرای تکالیفشان عهد و پیمان ببندند و تلاش کنند با حفظ سلامت نفس خود نسبت به ارائه مشاوره اقدام کنند.

وی افزود: مشاوران نباید امر مشاوره را به عنوان یک حرفه اقتصادی در نظر بگیرند زیرا آنها با خدا معامله کرده و چنانچه اقدامات و تلاش مشاوران خانواده منجر به کاهش آلام و آسیب اجتماعی طلاق شود بی‌شک نزد خداوند متعال اجر خواهد داشت.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان نیز ضمن اظهار امیدواری از حضور و عملکرد مشاوران در کاهش آسیب اجتماعی طلاق، بیان کرد: امروز پیشگیری از طلاق از اهمیت زیادی در جامعه برخوردار است و امیدواریم با کمک مشاوران خانواده به نتایج خوبی در این حوزه دست پیدا کنیم‌.

عباس نجفی با اشاره به حضور سه مشاور حقوقی، مذهبی و روانشناختی در این مراکز مشاوره، گفت: توجه و بهره‌مندی از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) و بزرگان دینی بسیار ارزشمند و راهگشا خواهد بود و با تبیین این مسائل می‌توانیم به دستاوردهای بسیاری دست یابیم.

وی با تاکید بر اقدام سریع مشاوران در بروز اولین نشانه‌های اختلاف در بین زوج، اظهار کرد: در بسیاری از موارد اختلاف میان زوجین با درخواست‌های مانند ترک انفاق یا درخواست مهریه آغاز می‌شود، لذا مشاورین در همان لحظات ابتدایی اختلاف می‌توانند بستر و فضایی را ایجاد نموده تا از بروز مسئله طلاق پیشگیری کنند.

بهروز محمدی‌مهر، رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان همدان نیز ضمن بااهمیت خواندن نهاد خانواده در جامعه اسلامی، عملکرد مشاورین را در راستای جلوگیری از گسستن بنیان خانواده را مؤثر و ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: عملکرد و اقدامات مشاورین به صورت دائمی بر اساس نتیجه مشاوره و دوام زندگی زوجین ارزیابی و رصد می‌شود و در آینده جلسات هم‌اندیشی با مشاورین نیز داریم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با قرائت سوگند نامه توسط رئیس دادگستری استان، پروانه مشاوره به مشاوران منتخب استان همدان اعطا شد.

کد خبر 5155427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha