۲۰ تیر ۱۳۸۶، ۸:۵۴

خانه "صورت‌زخمی" درمانگاه می‌شود؛ تاثیرپذیری واقعیت از دنیای فیلم و سینما

خانه "صورت‌زخمی" درمانگاه می‌شود؛ تاثیرپذیری واقعیت از دنیای فیلم و سینما

خانه ویلایی یک گانگستر واقعی که با الهام از خانه شخصیت تبهکار تونی مونتانا با بازی ال پاچینو در فیلم "صورت‌زخمی" ساخته شده، به یک درمانگاه تبدیل می‌شود.

به گزار ش خبرنگار مهر، گانگسترهای دنیا همیشه خود را در قالب تونی مونتانا دیده اند، یک کوبایی قاچاقچی در فیلم محصول  1983 "صورت زخمی" که در پایان فیلم در خانه اعیانی نئوکلاسیک خود با رگبار گلوله ها به قتل می رسد.



خانه ویلایی تبهکار ناپلی به تقلید از "صورت زخمی" ساخته شد

گاردین نوشت یکی از تبهکاران ناپل به نام والتر شیاوونه به قدری تحت تاثیر شخصیت ال پاچینو در فیلم قرار گرفت که دستور داد با مبلغی حدود دو میلیون یورو یک خانه ویلایی کاملا شبیه خانه مونتانا بسازند، با همان پلکان های دوگانه مورب که شخصیت تبهکار در پایان فیلم از بالای آن به پائین و درون استخر پرت می شود.

اما شیاوونه به جای اینکه مانند قهرمان فیلم "صورت زخمی" سرنوشتی باشکوه در انتظارش باشد، در 1999 به اتهام قتل در حال فرار از دیوار خانه خود دستگیر شد. اکنون مقامات ناپل تصمیم گرفته اند با تبدیل این خانه ویلایی به یک مرکز فیزیوتراپی بیشتر پوزه او را به خاک بمالند. انریکو تدسکو، یکی از مقامات محلی در کامپانیا در این زمینه گفت: "بهترین راه برای مبارزه با مافیا و پیروزی بر اجتماع آنها این است که نمادهای قدرت مافیایی را برای استفاده عموم به کار بگیریم."

شیاوونه که برادر رئیس طایفه ترسناک کاسالسی است، نوار ویدئویی "صورت زخمی" را به یک آرشیتکت محلی داد و به او گفت خانه او را همان طور بسازد که در فیلم می بیند. این خانه ویلایی که محلی ها به آن "هالیوود" می گویند، به شکلی ساخته شده که بالکن آن به یک باغ و استخر بزرگ مشرف است. این بالکن دو ستون با معماری کلاسیک در اطراف آن تعبیه شده کاملا شبیه بالکنی است که ال پاچینو پیش از رو به رو شدن با سرنوشت خود از آنجا با یک مسلسل بزرگ به مصاف کسانی می رود که برای کشتن او آمده اند.

این روزها دیگر از فضای شیک و اسباب و اثاثیه لوکس درون این خانه ویلایی نشانی نیست. پس از مصادره خانه، افراد شیاوونه پنهانی وارد آنجا شدند و تمام لوازم عتیقه، مرمرها، پارکت ها و حتی کاشی های حمام را با خود بردند و بعد خانه را با لاستیک های خودرو پر کردند و آتش زدند.



ال پاچینو در فیلم "صورت زخمی"

تدسکو گفت: "پیش از بازگشایی این خانه در سال 2008 باید تعمیراتی در آن انجام شود، اما ما کاملا اصرار داریم ساختار فعلی محل به خاطر ارزش های نمادین آن حفظ شود." به گفته روبرتو ساویانو نویسنده کتاب پرفروش "کاموروا داستان گامورا را تعریف می کند"َ، تبهکاران ناپل همچنان ادای گانگسترهای هالیوودی را درمی آورند. او می گوید: "آدمکش ها اهداف خود را فراموش کرده اند، برای اینکه اصرار دارند اسلحه های خود را به شیوه شخصیت های آثار کوئنتین تارانتینو به دست بگیرند."

شیاوونه با تلاش برای فرار از دست پلیس شاید نتوانست در زندگی واقعی از هنر تقلید کند، اما در همان حال که دوران زندان خود را می گذراند باید سپاسگزار باشد که هنر از او تقلید می کند. "گامورا" که درباره اعمال طایفه کاسالسی است، قرار است فیلم شود.

فیلم "صورت زخمی" را برایان دی پالما بر مبنای فیلمنامه ای از الیور استون ساخت که خود او فیلمنامه را با اقتباس از فیلمنامه بن هکت برای فیلمی به همین نام به کارگردانی هوارد هاکس نوشته بود. در این فیلم پاچینو با استیون بائر، میشل فایفر، مری الیزابت مستر آنتونیو و اف. موری ایبراهم همبازی بود.
کد خبر 515776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha