۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۵۸

معاون وزیر دفاع:

دشمن اعتقادات جوانان را نشانه گرفته/ رسالت هنرمندان سنگین است

دشمن اعتقادات جوانان را نشانه گرفته/ رسالت هنرمندان سنگین است

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع گفت: استکبار جهانی با بهره گیری از فضای مجازی اعتقادات و منش رفتاری و اخلاقی جوانان را نشانه گرفته است و در چنین شرایطی رسالت هنرمندان بسیار سنگین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر داود عبدی معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع در حاشیه جشنواره «تئاتر سنگر» با بیان اینکه هنر متعالی دارای روح زندگی بخش است و می تواند جامعه را به سوی آرمان ها رهنمون کند، گفت: اگر این هنر برآمده از ارزش های غنی فرهنگ ایرانی اسلامی و سیره ی اهل بیت عصمت و طهارت باشد به فرهنگ جامعه غنی می بخشد.

وی با بیان اینکه تئاتر بخشی از بن مایه های یک جامعه است و می‌توان نبض جامعه را با وضعیت تئاتر به‌ دست آورد، افزود:  تئاتر بخشی از فرهنگ و از مولفه‌های اصلی فرهنگ و فرهنگ‌سازی است و جدا از مسائل اجتماعی و اقتصادی نیست و اگر تئاتر کشور رشد و پیشرفت خوبی داشته باشد به همان نسبت وضعیت اجتماعی نیز رشد خواهد یافت.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع با بیان اینکه در وزارت دفاع تلاش کرده ایم آثار هنری در رشته های مختلف را سازگار با ارزش ها و اعتقادات اسلامی به جامعه معرفی کنیم، اظهار داشت: استکبار جهانی با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اعتقادات و منش رفتاری و اخلاقی جوانان و ایران اسلامی را نشانه گرفته است و در چنین شرایطی رسالت هنرمندان بسیار سنگین است و اینجاست که نقش تئاتر بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

سرتیپ دوم عبدی با بیان اینکه ارزش های فرهنگی یک ملت با زبان هنر ماندگار می شود گفت : تقویت پایه‌های اعتقادی افراد برای مقابله با تهاجم دشمن امری ضروری است و هنرمندان باید با خلق آثار ماندگار و تاثیر گذار نقش خود را در نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه ایفا کنند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع در پایان از تلاش های سرهنگ محمود سزاوار رئیس امور سینمایی ستاد کل نیروی مسلح که با اهتمام ویژه تئاتر ارزشی در نیروهای مسلح را پویا و زنده نگه داشته است، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 5159871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha