۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳

رئیس جمعیت هلال احمر آمل:

کوهنورد مصدوم تهرانی در ارتفاعات قله دماوند نجات یافت

کوهنورد مصدوم تهرانی در ارتفاعات قله دماوند نجات یافت

آمل-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از عملیات موفق برای نجات کوهنورد تهرانی که در مسیر برگشت از صعود زمستانه به قله دماوند دچارمصدومیت شده بود، خبر داد.

جمشید نیک زاد درگفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی اطلاع رسانی مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر حادثه دیدن کوهنورد تهرانی در منطقه آبشار یخی قله دماوند بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل مستقر در پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه به منطقه اعلام شده اعزام شد.

وی افزود: نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه و جمعیت هلال احمر آمل پس از دسترسی به کوهنورد در بارگاه سوم قله دماوند، این کوهنورد را برای مداوای بیشتر به پایین قله انتقال دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل ادامه داد، کوهنورد تهرانی روز گذشته پس از صعود به قله دماوند در مسیر برگشت در منطقه آبشار یخی دچار آسیب شدید از ناحیه مچ پا شد که با تلاش و کوشش فراوان توانست خودش را به بارگاه سوم برساند.

نیکزاد تصریح کرد، پس از دسترسی نجاتگران به مصدوم و تثبیت موقعیت وی، مصدوم به منطقه گوسفند سرا منتقل و حال عمومی نیز اکنون رضایت بخش اعلام شده است.

وی درعین حال از کوهنوردان خواست در زمان حاضر از صعود انفرادی به مناطق کوهستانی این شهرستان به خصوص قله دماوند خودداری کنند و اگر قصد صعود به مناطق کوهستانی را دارند، به همراه گروهی مجرب و آموزش دیده و با هماهنگی فدراسیون کوهنوردی و سازمان‌های امدادرسان اقدام به این کار کنند.

وی از کوهنوردان و دیگر شهروندان دوستدار فصل زمستان و زیبایی‌ها آن در ارتفاعات کوهستانی و مناطق برف گیر خواست، در صورت نیاز به کمک و قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث کوهستان حتی بدون داشتن سیم کارت در تلفن همراه با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

کد خبر 5161157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha