۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۰۲

رئیس سازمان صمت گیلان:

توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی نیازمند تخصص است

توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی نیازمند تخصص است

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی نیازمند تخصص است، گفت: تولیدکنندگان در حوزه بازاریابی تیم و تشکیلات قدرتمندی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دلق پوش عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان با اشاره به اینکه صادرات در شرایط دشوار اقتصادی و تحریم‌های خصمانه از منظر سیاسی صادرات، راهبردی دشمن شکن و نشانگر اقتدار کشور است، اظهار کرد: صادرات از منظر اقتصادی؛ بیانگر قدرت بالای تعاملات تجاری و ارتقای کیفی محصولات تولیدی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به توانمندی بالای بازرگانان و صادرکنندگان گیلانی در ایام تحریم و وجود محدودیت‌ها اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۹۲ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه صادرات به منزله بلوغ و رشد یافتگی پروسه تولید محصول و یا خدمات است، گفت: توسعه صادرات و نفوذ در بازارهای خارجی نیازمند تخصص است بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی در حوزه بازار و بازاریابی تیم و تشکیلات قدرتمندی ندارند و تمام دغدغه‌های مدیران واحدهای صنعتی تولید و حواشی آن است.

دلق پوش با تأکید بر ضرورت حرکت واحدها به سمت دانش بنیان شدن، اضافه کرد: حرکت در این مسیر زمینه را برای تولید محصولاتی باکیفیت و قابل رقابت در بازارهای جهانی فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه صادرات برای جهانی شدن نیازمند پشتیبانی و ایجاد زیر ساخت‌های لجستیکی است، افزود: تشکیل شرکت‌های مدیریت و خدمات صادراتی بسیار ضروری می‌شود و خوشه‌های صادراتی و برند سازی منسجم و ترسیم راه و تعریف استراتژی صادراتی تیم تخصصی می‌خواهد.

دلق پوش شناسایی فرصت‌ها و راه‌های مؤثر در جهت توسعه صادرات غیرنفتی و بهره گیری از همه ظرفیت‌های لجستیکی فنی و علمی موجود در کشور به جهت خدمت رسانی به صادرکنندگان و رفع دغدغه‌های ایشان از اولویت‌های این سازمان صمت برشمرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ۱۹ برگزیده صادراتی به عنوان صادرکننده نمونه استان گیلان تجلیل شد.

کد خبر 5166048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha