۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۰۳

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان:

بندر سبز خزری گمیشان ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بندر سبز خزری گمیشان ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

گرگان- مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: طبق برآوردهای اولیه فاز اول بندر سبز گمیشان هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اله یار اسعدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان گلستان با بیش از ۱۰۰ کیلومتر ساحل و دریا دارای دو بندر گردشگری گز و ترکمن و یک بندر در شرف تاسیس خواجه نفس است.

وی افزود: در دهه ۷۰، دو بندر، گز و ترکمن با کاربری گردشگری و تجاری احداث شد اما متاسفانه پس از پسروی آب دریا دچار مشکلاتی شد.

اسعدی بیان کرد: در ادامه سازمان بنادر، مجوزهای لازم را برای ایجاد بندر خواجه نفس را برای بخش خصوصی صادر کرد که عملیات احداث به دلیل جابجا شدن سرمایه گذار با وقفه روبرو شد اما سرانجام در دو سال اخیر سرمایه‌گذار جدید وارد استان شده و هم اکنون پروژه بیش از ۲۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی گفت: هم اکنون حوضچه آرامش بندر خواجه نفس درحال لایروبی است و درسال آینده هم کانال ایمنی دردستور کار لایروبی قرار خواهد گرفت.

اسعدی ادامه داد: در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس و نایب رییس کمیسیون عمران مجلس به استان مقرر شد حمایت های مطلوبی از بخش خصوصی در خواجه نفس صورت گیرد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان اضافه کرد: امیدواریم با حمایت کمیسیون عمران و سازمان در دو سال آینده فاز اول بندر خواجه نفس به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: مطالعات بندر سبز گمیشان هم انجام شده و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر واردات چوب از گلستان مقرر شد به عنوان پروژه اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.

اسعدی عنوان کرد: طبق ّبرآوردهای اولیه بندر سبز گمیشان هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در خصوص احیای بندر ترکمن هم گفت: در جلسه ای که در این خصوص برگزار شده بود مقرر شد مطالعات هیدروگرافی ظرف دو ماه آینده از سوی سازمان بنادر انجام شود اما با توجه به اینکه بندر در خلیج گرگان واقع شده قطعاً نگاه گردشگری خواهد بود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان در مورد بندرگز هم گفت: با توجه به اینکه این بندر قبلاً به سازمان همیاری ها و شهرداری ها واگذار شده لذا به استناد تصمیم استاندار قرار شد این بندر به شورای شهر و شهرداری واگذار شود و مطالعات آن هم به صورت گردشگری و با رعایت نکات زیست محیطی خواهد بود.

کد خبر 5166091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha