۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۴۳

امام جمعه رشت:

گیلان با فقر مدیریتی مواجه است/ به دنبال سیاه نمایی وضعیت نیستیم

گیلان با فقر مدیریتی مواجه است/ به دنبال سیاه نمایی وضعیت نیستیم

رشت- امام جمعه رشت با اشاره به وجود فقر مدیریتی در این استان، گفت: به دنبال سیاه نمایی وضعیت گیلان نیستیم اما متاسفانه در این سال ها بیشتر به موضوعات روبنایی توجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رشت با اشاره به اینکه ۲۲ اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید در سال ۵۸ و به عنوان روز شهدا نامگذاری شده است، اظهار کرد: اقتدار و عزت انقلاب و نظام اسلامی مدیون و مرهون خون شهدا است.

وی با تأکید بر اینکه احترام به خانواده‌های شهدا وظیفه همگان اعم از مسئولان و مردم است، افزود: خانواده‌ها شهدا با از خودگذشتگی و تقدیم عزیزان خود در را انقلاب و اسلام نمونه‌ای از اسوه‌های صبر و مقاومت هستند.

امام جمعه رشت در ادامه به فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد مبارک در این ماه اشاره کرد و گفت: روزهای پایانی امسال مزین به اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) است.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا سبب شده تا در یک سال گذشته توفیق زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) را نداشته باشیم، اضافه کرد: امیدواریم با ریشه کن شدن این ویروس منحوس بار دیگر بتوانیم حرم های مطهر در عراق را زیارت کنیم.

آیت الله فلاحتی به در پیش بودن روز پاسدار همزمان با ولادت امام حسین (ع) نیز اشاره و تصریح کرد: پاسداران انقلاب اسلامی با تاسی از امام شهید خود چگونه زیستن را آموخته و در راه آرمان‌ها خود از جانشان نیز گذشتند.

وی با بیان اینکه پاسداران از مرزهای عقیدتی جامعه حراست می‌کنند، افزود: جانبازان نیز روز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) به نام آنها مزین شده است از ذخایر انقلاب هستند و بارها وفاداری خود به انقلاب و اسلام به ویژه رهبر معظم انقلاب را ثابت کرده‌اند.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در جامعه خواستار توجه بیشتر مسئولان به حل مشکلات شد و گفت: اصلاح ساختار بودجه از مسائل مهم است که متولیان امر باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی همچنین به مشکلات موجود در بخش‌های مختلف در استان گیلان نیز اشاره و با تأکید بر اینکه به دنبال سیاه نمایی وضعیت نیستیم، اضافه کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته تنها به موضوعات روبنایی در گیلان توجه شده و زیربناها این استان با مشکلات متعددی مواجه است.

امام جمعه رشت تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی را بخشی از این مشکلات برشمرد و تأکید کرد: استان گیلان دچار فقر مدیریتی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تقویت تولید داخلی، بیان کرد: جلوگیری از صادرات بی رویه، صرفه جویی و بهینه سازی با توجه به فناوری‌های جدید و همچنین افزایش نظارت در بازار توزیع تولید و مبارزه با احتکار از راهکارهای ارتقای معیشت و جلوگیری از گرانی است.

کد خبر 5167684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 0
      بزرگترین دلیل عدم پرورش مدیران شایسته اعمال نفوذ افراد سباسی در بکار گیری افراد ضعیف میباشد.در حالیکه بهترین و نخبه ترین جوانان استان به دلیل عدم رانت و حمایت درحاشیه هستند.جوانانی که میلیاردها تومان از بیت المال صرف پرورش انها شده و از معتبرترین دانشگاه هستند.جایگاهی ندارند.البته نه همه مدیران
    • یاس IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 0
      اصلاً مدیریان در گیلان خوابند
      • موسی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
        1 0
        سلام ضمن احترام به نظر شما بزرگوار من معتقدم بعضی مدیران خواب نیستند بلکه حواسشون کاملا به خودشون وموقعیت ومنافع ملیشونه !درچنین شرایطی نمیتونن خواب باشن چون از غافله عقب می افتند
    • موسی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      1 0
      هیچی!!! درمنطق بعضی ها ما بومی نیستیم که نظر بدیم .
    • موسی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      1 0
      به قول مفتش هزاردستان : جماعت چرتی!! جماعت خواب !!!
    • محمد IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
      0 0
      براینکه اولا شایسته سالاری نیست دوما هر که تملق بیشتر داشته باشه پست میگیره سوما هر ریش بیشتر داشته و عوامفریبی بکند میشه مدیر برای حل این موضوع انتقاد از خود را شروع کن