۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰

مدرس حوزه علمیه رشت تأکید کرد؛

ضرورت الگوبرداری از شهدا در ابعام مختلف زندگی فردی و اجتماعی

ضرورت الگوبرداری از شهدا در ابعام مختلف زندگی فردی و اجتماعی

رشت- مدرس حوزه علمیه رشت با اشاره به نقش فرهنگی شهدا، گفت: جوانان باید در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود از شهدا الگوبرداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر شنبه به مناسبت روز شهدا مراسم تجلیل از همسر شهید «محمد همرنگ نژاد» از شهدای دفاع مقدس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی و جمعی از مسئولان و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد.

مدرس حوزه‌های علمیه رشت در ابتدای این مراسم با تبریک مبعث رسول اکرم (ص)، با اشاره به اینکه ایشان شخصیتی کامل از همه ابعاد داشته و نزول آیات نورانی قرآن در آن برهه جز بر آن حضرت ممکن نبود، اظهار کرد: اخلاق، منش و نیز مردم داری حضرت محمد (ص) از جمله خصایص منحصر به فرد وی بود که همگان به آن اذعان داشتند.

حجت الاسلام حسین ریحانی به سختی‌ها و دشواری‌های فراوان پیش روی آن حضرت در گسترش دین اسلام در میان اعراب نیز اشاره کرد و گفت: آن حضرت در روزهای آغازین رسالت مهم خویش متحمل هزینه‌های فراوانی از نظر جسمی، روحی و مادی شد اما صبر و استقامت وی مانع هرگونه شک و ابهامی در بین پیروان دین اسلام در آن روزهای سخت و طاقت فرسا شد.

این پژوهشگر دینی و استاد دانشگاه در ادامه با برشمردن خصیصه‌های پیروان راستین عدالت و برابری به عنوان مهمترین ویژگی یک مسلمان واقعی، اطاعت از فرامین رهبری و نیز جانفشانی در راه اسلام را از مهمترین آنها یاد کرد و شهدای اسلام را الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان در همه ابعاد زندگی دانست.

حجت الاسلام ریحانی با گرامیداشت یاد و نام همه شهدای اسلام و ایران و شهدای سلامت که با همه وجود خویش برای اعتلای نام میهن عزیزشان جان خود را نثار کردند، همگان را به پیروی از راه و آرمان‌های آنان دعوت کرد.

در ادامه این مراسم همسر شهید محمد همرنگ نژاد از شهدای دفاع مقدس ضمن مرور خاطرات این شهید والامقام تحمل رنج نبود همسر خود را با حضور در کنار خانواده‌های شهدا، شرکت در مراسم‌های مذهبی برای ائمه معصومین و ذکر و یاد خدا ممکن دانست.

شهید «محمد همرنگ نژاد» ۲۳ خرداد ۱۳۲۹ در بخش سنگر از توابع شهرستان رشت در خانواده‌ای مذهبی و روحانی دیده به جهان گشود. وی همواره اطرافیان خود را به ادای فرایض دینی سفارش می‌کرد و خبر شهادت خود را مدت‌ها قبل به خانواده و همرزمانش داده بود.

وی پس از سال‌ها حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در سن ۳۶ سالگی در عملیات منطقه تبور جاده کوشک به خرمشهر در اثر اصابت ترکش خمپاره بدرجه رفیع شهادت نائل و پیکر پاک و مطهر ایشان را در گلزار شهدای شهر رشت به خاک سپرده شد.

کد خبر 5168301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha