۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

افزایش ۱۷۲ درصد مصدومان چهارشنبه آخر سال در گیلان

افزایش ۱۷۲ درصد مصدومان چهارشنبه آخر سال در گیلان

رشت- رئیس اورژانس گیلان با اشاره به مصدومیت ۶۸ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در استان، گفت: در مقایسه با سال گذشته با رشد ۱۷۳ درصدی مواجه بودیم.

پیمان اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمادگی کامل اورژانس ۱۱۵ گیلان و آماده باش ۶۶ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای، گفت: چهارشنبه آخر سال در گیلان ۶۸ مصدوم برجا گذاشت که از این تعداد ۱۸ زن و ۵۰ نفر مرد بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب‌های از ناحیه چشم و دست بوده است، افزود: در حال حاضر دو نفر از مصدومان در بیمارستان‌های استان بستری و ۶۶ نفر نیز ترخیص شده اند.

اسدی بیشترین رده سنی آسیب دیده از حوادث چهارشنبه آخر در گیلان را ۲ تا ۶۰ سال عنوان کرد و گفت: ۲۳ نفر با میانگین سنی ۲۹ تا ۶۰ سال دچار بیشترین آسیب شده اند.

رئیس اورژانس گیلان در ادامه با اشاره به افزایش ۱۷۲ درصدی آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته، بیان کرد: این افزایش نتیجه رعایت نکات لازم در سال گذشته و عدم رعایت اصول مراقبتی و توصیه‌های ارائه شده در خصوص پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری امسال بوده است.

وی اضافه کرد: با وجود افزایش آگاهی بخشی به مردم در خصوص رعایت اصول مراقبتی جهت پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال توسط رسانه‌های جمعی، صدا و سیما باز هم شاهد حوادث مرتبط با این شب بودیم.

اسدی افزود: سال گذشته تعداد ۲۵ اعم از ۲۱ مرد و ۴ زن بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال به بیمارستان‌های استان گیلان مراجعه کرده بودند.

کد خبر 5171649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha