۸ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۴۷

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

بیش از ۲۰ هزار پرونده در دادگستری کرمانشاه منجر به سازش شده است

بیش از ۲۰ هزار پرونده در دادگستری کرمانشاه منجر به سازش شده است

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: بیش از ۲۰ هزار پرونده در دادگستری کرمانشاه منجر به سازش شده است.

پرویز توسلی زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رویکرد گسترش فرهنگ صلح و سازش مهمترین اولویت دستگاه قضائی استان کرمانشاه است و برای تحقق این هدف تلاش کرده‌ایم تا با پایین آوردن سطح اختلافات بین مردم، سطح مراجعات آن‌ها را به دادگستری‌ها کاهش دهیم.

وی افزود: اگر هم برای هر فردی پرونده‌ای قضائی تشکیل شود در صورتی که حق باشد، حقش را بدهیم و اگر هم حق نبود، او را قانع کنیم تا با رضایت از دادگستری خارج شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: هر اختلافی که بین مردم ایجاد می‌شود هزینه‌های زیادی را به همراه دارد چرا که یا منجر به وقوع جرم می‌شود و یا اینکه پرونده‌ای قضائی شکل داده می‌شود که آن هم پیامدهای زیادی به همراه دارد.

توسلی زاده به سازش ۳۱ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری کرمانشاه اشاره و بیان کرد: از ۶۵ هزار و ۷۳۸ پرونده قابل سازش، ۲۰ هزار و ۶۰۸ هزار پرونده منجر به سازش شده است.

وی خاطر نشان کرد: در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۰۰ هزار و ۹۶۱ فقره پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان کرمانشاه رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۵۱ پرونده موجودی ابتدای سال ۹۹ بوده است، گفت: در ۱۱ ماه سال ۹۹، ۹۷ هزار و ۹۲۳ وارد دادگستری شده است که از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار پرونده مختومه شده است.

کد خبر 5176865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha