۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴

یادداشت؛

نقشه شوم دشمن در فضای مجازی

نقشه شوم دشمن در فضای مجازی

بوشهر- فضای مجازی در عین‌حال که یک فرصت برای نیروهای انقلابی است، یکی از مهم‌ترین ابزارها بلکه فرصت‌ها برای تخریب اعتقادات دینی و انقلابی مردم و تلاش برای واژگونه جلوه دادن حقایق است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - نصرالله شفیعی*: بدون تردید فضای مجازی در عین‌حال که یک فرصت برای نیروهای انقلابی است، یکی از مهم‌ترین ابزارها بلکه فرصت‌ها برای تخریب اعتقادات دینی و انقلابی مردم و تلاش برای واژگونه جلوه دادن حقایق است. ایجاد بدبینی به نظام جمهوری اسلامی و پشیمان کردن مردم از مسیری که برگزیده‌اند از اهداف کلان دشمن است.

هیچ‌چیز برای دشمن که از اول انقلاب در قالب جنگ احزاب گرد هم جمع شده‌اند، مهم‌تر از به بن‌بست کشاندن نظام جمهوری اسلامی و ناکارآمد نشان دادن آن نیست. نتیجه القای چنین دیدگاهی ناامیدی و بدبینی مردم و ایجاد زمینه پیروزی برای اقدامات براندازانه آن‌ها است.

در این جنگ احزاب اتحادی نامقدس در داخل و خارج شکل‌گرفته است. علی‌رغم اختلاف دیدگاه‌ها و حتی تعارض منافع، همه آن‌ها بر سر یک موضوع با همدیگر به تفاهم رسیده‌اند. تفاهم بر سر شکست انقلاب اسلامی و ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی.

این ائتلاف شوم و نامقدس و خائنانه شامل سلطنت‌طلب‌ها، بهایی‌ها، منافقین، احزاب کمونیستی و مارکسیستی، غرب‌گرایان سکولار و لائیک در داخل و خارج، افراد فاسد و بی‌بندوبار که قوانین محدودکننده نظام جمهوری اسلامی را در تقابل با هوسرانی‌های خود می‌بینند، روشنفکران واداده داخل و خارج که بیشتر ذوب در افکار غربی هستند، تجدیدنظرطلبان و مدعیان اصلاحات که سال‌ها در نظام جمهوری اسلامی نمک خورده‌اند و نمکدان را شکسته‌اند، وهابی‌های سعودی و اماراتی و سایر کشورهای مستعمره غرب و پشتیبان اصلی این جریانات برانداز یعنی آمریکا و انگلیس و فرانسه و به‌طورکلی کشورهای غربی همه و همه از تمامی ابزارهای رسانه‌ای خود برای نابودی جمهوری اسلامی شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا نگذارند این نظام قدرت بگیرد، روی پای خود بایستد و نظم نوین دیگری را در جهان تعریف کند.

اگر ما همه ویژگی‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی را نادیده بگیریم و فقط به همین مقاومت سرسختانه آن در برابر انواع تهاجم سخت و نرم اکتفا کنیم، این نظام را باید بزرگ‌ترین معجزه قرن بیستم و تداوم بقای اعجاز گونه‌اش در قرن بیست و یکم تلقی کرد.

همه تحلیل گران سیاسی و آگاهان به روند تحولات کشورها و نظام‌های سیاسی به‌خصوص آن‌ها که سابقه تحولات کشورهای غیر وابسته را مطالعه کرده‌اند اعتقادشان بر این است که نظام جمهوری اسلامی با این حجم دشمنی جهان سلطه، باید سال‌های سال از صفحه جغرافیای سیاسی جهان محوشده باشد.

اینکه می‌بینیم نظام جمهوری اسلامی امروز مستحکم‌تر و مدعی‌تر از گذشته در صحنه بین‌الملل ایستاده و نظام سلطه را به چالش کشانده است، نشان می‌دهد که پایه‌های قدرت این نظام و انقلاب فراتر از ابزارهای تعریف شده قدرت در نظام‌های سیاسی موجود است.

عده‌ای هستند با اندک تهدید دشمن لرزه بر اندامشان می‌افتد و سایه موهوم و تبلیغاتی جنگ را بسان کابوسی تلخ بر بالای سر خود احساس می‌کنند و چه‌بسا از تعادل خارج‌شده تن به تسلیم در برابر غرب بدهند.

آنچه مهم است باید بین عملکرد دولت‌های غرب‌زده و ناکارآمد با اصل نظام جمهوری اسلامی تفاوت قائل بود. در سایه عملکرد ضعیف و ویرانگر دولت یازدهم و دوازدهم فشارها و مشکلات غیرقابل‌تحملی به ملت وارد شده است.

دشمن که از گستردگی آن صحبت شد همه سعی خود را می‌کند تا با تبلیغات گسترده این ناکارآمدی را به اصل نظام تعمیم دهد. به مردم این‌گونه تلقین کند که مشکلات امروز محصول ناکارآمدی نظامی است که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ مبدع و مبتکر آن بود.

موفقیت دشمن زمانی رقم خواهد خورد که بتواند این دیدگاه موهوم خود را به‌مرور القا کند.

*فعال سیاسی و اجتماعی، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد استان بوشهر، روزنامه‌نگار

کد خبر 5177058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha