۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۷:۵۰

وزیر ورزش و جوانان:

عیدی وزیر ورزش به خراسان جنوبی/ایجاد ۱۹۰ هزار متر فضای ورزشی

عیدی وزیر ورزش به خراسان جنوبی/ایجاد ۱۹۰ هزار متر فضای ورزشی

بیرجند- وزیر ورزش و جوانان گفت: در این سفر بیش از ‌۱۲۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی خراسان جنوبی اضافه می‌شود و امید است طی آینده ای نزدیک هم ۷۰ هزار متر مربع فضای جدید اضافه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی‌فر چهارشنبه شب در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی در شهرستان زیرکوه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تامین زیرساخت های ورزشی بیان کرد: گسترش فضاهای ورزشی، توسعه ورزش همگانی، توسعه و موفقیت در ورزش قهرمانی و تقویت ورزش بانوان از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اجرای سیاست توسعه زمین چمن مصنوعی، به مرز دو هزار زمین چمن در سراسر کشور رسیده ایم، گفت: همچنین طی هشت سال گذشته، خانه‌های ورزش روستایی در کشور از ۷۰۰ مورد به پنج هزار خانه رسیده است.

سلطانی فر با بیان اینکه طی این سفر در مناطق مختلف خراسان جنوبی تعداد قابل توجهی پروژه افتتاح می شود، افزود: همچنین بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه می‌شود و امید است طی آینده ای نزدیک هم ۷۰ هزار متر مربع فضای جدید اضافه کنیم.

وزیر ورزش و جوانان از رشد ۴۰ برابری در تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد خبر داد و اظهار کرد: همچنین در حال حاضر قریب به ۱۴۰ خانه جوان در کشور فعال است.

خراسان جنوبی نیازمند سرمایه گذاری

وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه استان‌های دارای ظرفیت مانند خراسان جنوبی، در بخش‌هایی نیازمند سرمایه‌گذاری است، افزود: اگرچه مردم در برخی عرصه‌ها با محرومیت مواجه هستند اما این ظرفیت‌ها و منابع باید مشکلات را حل کند.

سلطانی فر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون مبانی اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای رشد توسعه، اشتغالزایی و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی مد نظر رهبری است.

وی با بیان اینکه دولت زمانی که مذاکرات ۳۹ ماهه سنگین را با نمایندگان ۱+۵ انجام داد، پای سرمایه گذاران را به کشور باز کرد، گفت: اما ناگهان با توقفی مواجه شدیم که به قدرت رسیدن انسانی ظالم و غیرمنطقی به نام ترامپ بود.

سلطانی فر بیان کرد: ترامپ عنوان کرد که برجام را قبول ندارم چراکه در این توافقنامه ایران سر آمریکا را کلاه گذاشته و منافع آمریکا در برجام لحاظ نشده، بنابراین از برجام خارج می‌شویم.

وی با بیان اینکه تصور آمریکا این بود که ایران هم به سرعت از برجام خارج می‌شود، افزود: اما با توجه به تدابیر انجام شده، برجام را توافق بین ایران و جامعه بین‌المللی دانسته و با خارج شدن یک عضو ما خارج نشدیم و شش قطعنامه سنگین شورای امنیت را با امضای برجام لغو کردیم.

۷۰ درصد از ذخایر کشور بهره برداری نشده است

سلطانی فر با بیان اینکه این فرصت ایجاد شد که با طرف‌های خارجی ارتباطات گسترده ایجاد شود و نیازها را از مبادی رسمی تامین کنیم، گفت: در انتخابات اخیر آمریکا و ترک ترامپ از صحنه سیاست، تیم جدید کاخ سفید شفاهی اعلام کرده که آمادگی برگشت به برجام را دارند.

وزیر معین خراسان جنوبی اظهار کرد: این گفته ها در آینده ای نزدیک به نتیجه خواهد رسید و آنها مجبور به برگشت هستند و ما هم صادقانه با حفظ منافع ملی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

سلطانی فر با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های کشور بیان کرد: علاوه بر موقعیت ویژه کشور، منابع قابل توجهی در همه نقاط کشور اعم از موقعیت ژئوپولتیک و موقعیت گردشگری داریم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد ذخایر کشور هنوز بهره‌برداری نشده است، اظهار کرد: همچنین محصولات مهم و متنوعی زیر زمین وجود دارد که می توان با سرمایه‌گذاری، صدها هزار اشتغال ایجاد کرد.

کد خبر 5178856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha