۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۵۴

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

کرمانشاه بیشترین شهدای خلبان کشور را دارد

کرمانشاه بیشترین شهدای خلبان کشور را دارد

کرمانشاه- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: این استان بیشترین آمار شهدای خلبان را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر باباخانی بعد از ظهر امروز در دومین نشست شورای راهبردی به منظور افتتاح یادمان امیر سرتیپ دوم خلبان «فرج‌الله برات‌پور» و ۱۷ خلبان شهید استان کرمانشاه که با حضور فرماندهان نظامی و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی این استان در سالن شهدای مطلع الفجر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در مراسم رونمایی از این یادمان باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی این استان با تمام توان پای کار بیایند.

وی با اشاره به مراسم رونمایی از یادمان مذکور افزود: بحث ساخت یادمان شهدای خلبان از سال ۱۳۹۷ مطرح شد و با پیگیری‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تلاش نیروی هوایی ارتش، قرارگاه غرب نزاجا، شهرداری و فرمانداری کرمانشاه ماکت هواپیما، تندیس خلبان برات‌پور و سردیس ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی در اسفندماه ۱۳۹۹ به استان کرمانشاه انتقال یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند، تاکید کرد: هر کاری در راستای زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا انجام شود، مسلماً در حفظ روحیه ایثار و شهادت‌طلبی و نیز آشنایی نسل‌های آینده با قهرمانان ملی تأثیر زیادی خواهد داشت.

باباخانی افزود: با توجه به اینکه این یادمان اولین یادمان برای شهدای خلبان در استان کرمانشاه است، باید تلاش کنیم تا مراسمی در شأن شهدا و قهرمان پر افتخار شهرمان امیر برات‌پور برگزار کنیم.

وی یادآور شد: به پاس قدردانی از ایثار و رشادت شهدای خلبان این استان، پارک محل یادمان به نام «پارک شهدای خلبان» نام‌گذاری خواهد شد.

گفتنی است، در ادامه این نشست وظایف هر کدام از ارگان‌های نظامی و دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه در مراسم رونمایی از یادمان شهدای خلبان مشخص شد.

کد خبر 5179218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha