۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷

خطیب جمعه قم:

نگرانی غربیها و غربگراهااز توافق با چین نشانه شکست جبهه تحریم است

نگرانی غربیها و غربگراهااز توافق با چین نشانه شکست جبهه تحریم است

قم- امام جمعه قم گفت:نگرانی غربی‌ها و غرب‌گراها از توافق با چین نشان دهنده شکست جبهه تحریم و خنثی شدن نقشه‌های غربی‌های پیمان شکن است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره ب نزدیکی ماه رمضان بر بهره‌مندی بیشتر از ماه شعبان و بویژه ماه شعبانیه و آمادگی برای ماه ضیافت الهی تاکید کرد و افزود: تقوا باید در جامعه تجلی پیدا کند و خیابان‌های قم باید مظهر عفاف و حجاب و ادارات باید از هرگونه آلودگی و رشوه پاک باشد.

امام جمعه قم با اشاره به نقش برجسته شهید صدر در حوزه علمیه قم و نجف و دفاع از امام خمینی (ره) گفت: نوآوری شهید صدر در برابر اندیشه‌های غربی بویژه در قلمرو فقه و اصول گنج ارزشمندی برای مسلمانان و حوزه‌های علمیه بود.

وی افزود: شهید صدر شاگرد امام نبود اما انقلاب اسلامی چنان ارزش داشت که شهید صدر اعتقاد داشت ملت ایران آرزوی تاریخی ائمه را محقق می‌کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراها و نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات شب قدر کشور است و نامزدها باید با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و نوآوری وارد عرصه انتخابات شوند و مردم هم باید انتخاب دقیقی داشته باشند.

وی افزود: حضور حداکثری مردم مهمترین موضوع انتخابات و هیچ عذری برای دوری از صحنه انتخابات پذیرفتنی نیست اما مردم هم باید در ملاحظات، هواهای نفسانی و گروهی را بر مصلحت انقلاب و مردم ترجیح دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به مشکلات اقتصادی، گرانی و تشکیل صف‌های طولانی بر اهتمام جدی دولت برای بهبود وضعیت معیشت مردم تاکید کرد و افزود: مسؤولان از حواشی بی‌ربط پرهیز کنند چرا که اینها مسئله امروز مردم نیست بلکه مسئله مردم این است که مرغ، سیب زمینی و تخم مرغ راحت به دست آنها برسد.

وی افزود: حاشیه پردازی و بیان سخنانی خلاف اندیشه رهبری مقبول نیست و امیدواریم که انتخابات باشکوه با نتایج مطلوب برای ملت خود داشته باشیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه همکاری ایران و چین یک برنامه کلی است و در مسیر اجرا باید راه‌های قانونی را طی کند گفت: نگرانی غربی‌ها و غرب‌گراها نشان دهند شکست جبهه تحریم و خنثی شدن نقشه‌های غربی‌های پیمان شکن است.

وی افزود: ما با هوشمندی و تدبیر برای خنثی کردن تحریم‌ها راه‌های جدیدی پیدا کرده‌ایم و ترسو ها و غرب‌گراهای نادان به توافق‌های اینچنینی حمله می‌کنند اما ملت ایران مطمئن باشند این راه بدرستی طی می‌شود و انقلاب اسلامی از مشکلات عبور می‌کند و به اوج می‌رسد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به شکنجه و تعرض به دانشجویان و طلاب تاجیکستانی تحصیل کرده در ایران گفت: دولت تاجیکستان باید بداند که ایران در برابر تروریست‌ها ایستاد و این مبشران آزادی و صلح نباید مورد آزار و اذیت قرار گیرند و از دستگاه دیپلماسی انتظار داریم مسئله را دنبال کند.

کد خبر 5179579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha