۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۲۳

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر:

صنایع نفت و گاز از شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر حمایت کنند

صنایع نفت و گاز از شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر حمایت کنند

بوشهر - رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: صنایع نفت و گاز از مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی زاده عصر جمعه در اختتامیه نخستین رویداد استارت‌آپی سال اظهار داشت: استارت‌آپ‌ها برای رشد سریع و فعالیت‌های ترویجی در راستای حمایت از جوانان تحصیل کرده و مستعد برای ورود به حوزه کسب و کار طراحی شده‌اند.

وی با اشاره به نقش کلیدی استارت‌آپ‌ها در توسعه اقتصادی، حل مشکلات تولید و اشتغال‌زایی خاطرنشان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کارخانه‌های نوآوری یکی از فرآیندهای مثبت است.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر این رویدادها را فرصت مناسبی برای اشتغال غیر مستقیم دانست و بیان کرد: بیشترین مشکل استارت‌آپ‌ها و شتاب دهنده‌ها در زیرساخت‌ها است که نیازمند کمک‌های مالی مجموعه‌های دولتی هستند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها خاطرنشان کرد: از برداشته شدن تحریم‌ها استقبال می‌کنیم امّا نباید توان داخلی و شرکت‌ها و مجموعه‌های علمی داخل را فراموش کنیم.

احمدی زاده ادامه داد: مجموعه‌های علمی داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط سخت، در حوزه‌های مختلف پای کار آمدند و با تلاش خود فناوری‌های بزرگی را ایجاد کردند

وی تاکید کرد: مسئولین در پشتیبانی و رفع موانع همّت بگمارند زیرا که صنعت همواره نیازمند دانشگاه‌ها است و این اعتماد بیشتر صنایع به بخش‌های علمی را می‌طلبد.

نخستین رویداد استارتاپی ۱۴۰۰ (جشنواره ایده‌پردازی، ارزیابی و پذیرش تیم‌های نوآور) استان بوشهر، با محوریت دریا، انرژی و صنایع خلاق برگزار شد و ۳۷ تیم از سراسر کشور ایده‌های خود را در آن به ثبت رساندند.

پس از غربالگریی ابتدایی، ایده‌ها در دو دسته محصول محور و خدمت محور ارزیابی شدند و در نهایت ۱۰ تیم منتخب جهت رقابت در استارتاپ معرفی و کلاس‌های توانمندسازی مجازی همراه با ۱۲ منتور حرفه‌ای برای آنان برگزار شد.

در اختتامیه این استارتاپ، به هر ۱۰ تیم شرکت کننده فرصت داده شد تا در زمان ۴ دقیقه قالب نهایی ایده خود را به صورت مجازی به داوران ارائه دهند و در انتها نیز پاسخگوی سوالات داوران باشند.

در پایان این رقابت مجازی، تیم مارینا (با ایده پارک تفریحی، درمانی مادر و کودک)، تیم کلینزی (با ایده جمع آوری آنلاین پسماند) و تیم مهرسان سبز (با ایده ساخت و آموزش تزئینات از مواد بازیافتی) مقام اول تا سوم را کسب کردند.

کد خبر 5185157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha