۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱:۴۱

معاون استاندار فارس اعلام کرد؛

۳ هزار و ۴۶۷ نفر داوطلب در انتخابات شوراهای روستا در فارس

۳ هزار و ۴۶۷ نفر داوطلب در انتخابات شوراهای روستا در فارس

شیراز – معاون سیاسی استانداری فارس گفت: از آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان فارس ۳ هزار و ۴۶۷ نفر ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی زاده گفت: از دوشنبه ۱۶ فروردین تا ساعت ۱۸ پنجشنبه نوزدهم فروردین، سه هزار و ۴۶۷ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری در این استان اقدام به نام‌نویسی کردند.

وی افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۲۳۵ نفر آقا و ۲۳۲ نفر خانم هستند و بیشترین افراد نیز با یک هزار و ۹۴۲ نفر دارای شغل آزاد هستند. وی ادامه داد: سن ۲۵۵ نفر از داوطلبانی که اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند زیر ۳۰ سال و سن ۱۴ نفر نیز ۷۵ سال به بالا بوده است.

رئیس ستاد انتخابات فارس اظهار داشت: از لحاظ تحصیلی نیز یک هزار و ۶۵۵ نفر دارای تحصیلات ابتدایی، ۱۶ نفر حوزوی، ۲ نفر دکترا و مابقی نیز دارای مدارک تحصیلی دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس هستند.

احمدی‌زاده اعلام کرد: از مجموع ۲۶۵ نفری که در سه روز نخست اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند ۹۸ نفر مربوط به شهرستان شیراز است که از این میان ۹۰ نفر آقا و هشت نفر از خانم‌ها هستند.

وی، استقبال از شیوه غیر حضوری و مکانیزه ثبت نام در این دوره را خوب ارزیابی کرد و گفت: از مجموع کل افرادی که اقدام به نام نویسی کرده‌اند یک هزار و ۱۷۶ نفر به شکل غیر حضوری و بدون مراجعه به بخشداری مراحل ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

وی اظهار داشت: ۱۹۲ نفر از ثبت نام‌های انجام شده نیز مربوط به شهرستان شیراز است که از این تعداد ۱۷۶ نفر آقا و ۱۶ نفر خانم و بیشترین افراد نیز با ۹۹ نفر دارای شغل آزاد هستند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: سن ۱۲ نفر از داوطلبانی که اقدام به ثبت نام کرده‌اند زیر ۳۰ سال و سن ۶ نفر نیز بین ۶۶ تا ۷۰ سال بوده است.

احمدی‌زاده افزود: از لحاظ تحصیلی نیز ۳۷ نفر دارای تحصیلات ابتدایی، پنج نفر کارشناسی ارشد، ۲ نفر حوزوی و مابقی نیز دارای سایر مدارک تحصیلی هستند.

رئیس ستاد انتخابات فارس، تعداد روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستایی این استان را ۲ هزار و ۲۹۸ روستا برشمرد و گفت: هشت هزار و ۲۴ نفر در انتخابات پیش رو به عنوان اعضای اصلی و پنج هزار و ۲۷۷ نفر به عنوان اعضای علی البدل شوراهای روستایی استان انتخاب خواهند شد.

احمدی‌زاده افزود: شوراهای روستایی در روستاهای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت با پنج عضو و روستاهای دارای جمعیت کمتر با سه عضو تشکیل خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات فارس افزود: علاوه بر شوراهای روستایی، در ۲۳۰ تیره عشایری در استان فارس نیز انتخابات برگزار خواهد شد.

وی، از افراد تحصیل کرده، تأثیرگذار و فعال در امور عمرانی و آبادانی روستاها تقاضا کرد که در فرصت باقیمانده (ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین) اقدام به ثبت نام در انتخابات شوراهای روستایی کنند.

کد خبر 5185199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha