۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۵۹

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی:

مبلغان در حفظ زنجیره تواصی فعال باشند/نمایش عقلانیت در جامعه دینی

مبلغان در حفظ زنجیره تواصی فعال باشند/نمایش عقلانیت در جامعه دینی

بیرجند- معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مؤمنان در شرایط کرونایی عقلانیت دینی را به نمایش گذاشتند، گفت: مبلغان در حفظ زنجیره تواصی به حق و صبر فعال باشند.

به گزارش خبرگارمهر، روح الله حریزاوی ظهر شنبه در دیدار با مدیران فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خداوند در قرآن‌کریم (سوره بقره) اشاره دارد به اینکه نباید به بهانه‌های مختلف از رونق مساجد و جماعات مسلمین جلوگیری کرد.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی بیان‌کرد: هر چند به واسطه شیوع کرونا باید مراعات مسائل بهداشتی را داشته باشیم، ولی این سؤال مطرح است چرا از بسیاری از تجمع‌ها جلوگیری نمی‌شود ولی ممنوعیت از برگزاری نمازهای جماعت در نمازخانه‌های فرودگاه‌ها و مساجد بین راهی همچنان ادامه دارد.

مؤمنان عقلانیت دینی را در جریان کرونا به نمایش گذاشتند

حریزاوی ادامه‌داد: به راستی آیا نمی‌توان پروتکل‌هایی را تدوین کرد که بر اساس آن هم سلامت مردم را تأمین کرد و هم نماز جماعت اقامه شود.

وی افزود: در سفر به خراسان وقتی به فرودگاه مشهد رسیدیم، در حالی نمازخانه آنجا به عنوان شیوع کرونا بسته شده بود که در همان فرودگاه در بسیاری از نقاط آن اصلاً پروتکل‌ها رعایت نمی‌شد.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات گفت: ما به دنبال عقلانیت دینی هستیم و اتفاقاً از برکات کرونا این بود که نشان داد که مؤمنان افرادی مسئولیت پذیر بوده و بیش از دیگران پروتکل‌های بهداشتی را مراعات می‌کنند.

حریزاوی با بیان اینکه در حالی حرف از تعطیلی نماز جمعه و جماعت در مناطق قرمز زده می‌شود که همان دنبال کنندگان این امر در ایام نوروز به هیچ وجه جلوی سفرهای غیر ضروری را نگرفتند، اظهار کرد: سؤال ما این است که منطق متولیان امر برای این تعطیلی‌ها چیست.

وی بیان‌کرد: سؤال این است که چرا در ایام نوروز کشور قرنطینه و جلوی سفرهای غیر ضروری گرفته نشد که امروز کشور با این شرایط رو به رو و مجبور به تعطیلی ۱۰ روزه شویم که آسیب‌های اقتصادی به اصناف را نیز به دنبال دارد.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات ادامه‌داد: هر کسی ضابطه‌های بهداشتی را مراعات نکند باید در برابر بی قانونی‌هایش پاسخگو باشد ولی وقتی از نظر علمی نشستن با فاصله و در فضای دارای تهویه و حضور افراد با ماسک احتمال سرایت را بسیار پایین می‌آورد، چرا با چنین شرایطی هم نباید اجازه حضور در مساجد را داد.

حرف‌های خرافی را به هیچ وجه تأیید نمی‌کنیم

حریزاوی با بیان اینکه البته ما هیچ وقت از حرف‌های خرافی برخی که بوسیدن ضریح در شرایط کرونایی هم اشکال ندارد، به هیچ وجه دفاع نمی‌کنیم، بیان‌کرد: حرف مراجع در شرایط کرونایی رعایت مسائل بهداشتی چون پرهیز از بوسیدن ضریح و نماز گذاردن و تجمعات مذهبی با رعایت مسائل بهداشتی است.

وی افزود: ما همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند تابع نظرات کارشناسی ستاد کرونا هستیم ولی متأسفانه برخی از نظرات و تصمیمات سلیقه‌ای و کارشناسی نشده است.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات با اشاره به اهمیت کار تبلیغ اظهار کرد: هیأتی‌ها و تشکل‌های قرآنی و مذهبی باید قدر و ارزش کار فرهنگی خود را بدانند.

حریزاوی با اشاره به سیاست سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر مردمی شدن تبلیغ افزود: چه عزتی بالاتر از اینکه در حال تبلیغ و کار فرهنگی به ملاقات پروردگار برود.

وی با بیان اینکه مدیریت خسته فعلی آسیب‌های فراوانی برای اقتصاد ایران به وجود آورد، گفت: در چنین شرایطی مسئولیت ایجاد مواسات را در جامعه رهبر معظم انقلاب اسلامی را مطرح کردند و امسال نیز تواصی به صبر و حق را عنوان نمودند.

کد خبر 5185565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha