۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷

کارشناس مسئول مراکز ترک اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح کرد؛

تشدید نظارت بر عملکرد مراکز ترک اعتیاد همدان

تشدید نظارت بر عملکرد مراکز ترک اعتیاد همدان

همدان_کارشناس مسئول مراکز ترک اعتیاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نظارت بر عملکرد مراکز ترک اعتیاد همدان تشدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تهمینه رجبلو اظهار کرد: از مؤلفه‌های ارزیابی فعالیت معاونت درمان را میزان نظارت بر فعالیت مراکز ام. ام. تی دانست و افزود: نتیجه به دست آمده از نظارت‌های صورت گرفته گویای پایین بودن میزان تخلف در مراکز ام. ام. تی به ویژه خروج غیرقانونی دارو از این مراکز و عرضه آن در بازار آزاد و عطاری‌ها است و آمار کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان از دستفروشان و عطاری‌ها نیز موید این موضوع است.

وی ادامه داد: این استان در سال گذشته نیز بعد از اصفهان رتبه دوم بیشترین میزان نظارت بر عملکرد مراکز ام. ام. تی را به خود اختصاص داده است.

کارشناس مسئول مراکز ترک اعتیاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: کمیاب شدن مواد مخدر به علت افزایش چند برابری قیمت آن در کنار کاهش توان خرید معتادان، متقاضی ثبت نام در مراکز ام. ام. تی و مصرف شربت متادون را در این استان افزایش داده است.

رجبلو اظهار داشت: همچنین ارائه مرخصی و حکم «رأی باز» به زندانیان معتادی که داخل زندان شربت متادون مصرف می‌کردند نیز سبب افزایش حجم مراجعات متقاضیان درمان اعتیاد از طریق مصرف شربت متادون در مراکز شد.

وی بیان کرد: این در حالیست که سامانه ظرفیتی را برای پذیرش متقاضیان شربت متادون در مراکز ام. ام. تی و ارائه دارو پیش بینی کرده بود.

رجبلو افزود: بنابر این مشکلاتی در این زمینه رخ داد که در نهایت به علت ارائه نشدن مجوز برای افزایش مراکز خصوصی ام. ام. تی از سوی وزارت بهداشت، برای رفع این مشکل ناچار به افزایش سهمیه دارو مراکز و پذیرش معتادان بیش از سقف تعیین شده در مراکز دولتی شدیم.

کارشناس مسئول مراکز ترک اعتیاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای زندانیانی که شربت متادون مصرف می‌کردند نیز در صورت مراجعه به مراکز ام. ام. تی با در دست داشتن نامه‌ای از زندان، داروی مورد نیاز به وی تحویل می‌شد تا بحران پیش آمده برطرف شود.

رجبلو اضافه کرد: در مکاتبه‌ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور فراهم شدن زمینه پذیرش بیماران جدید، فعالیت چهار مرکز خصوصی ام. ام. تی، درمان نگهدارنده با متادون دارای سابقه درخشان ۲ نوبته شد.

کد خبر 5192786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha