۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۱۷

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خبرداد؛

حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در زنجان از اول اردیبهشت

حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در زنجان از اول اردیبهشت

زنجان-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: با هدف گسترش خدمات الکترونیکی، دفترچه‌های درمانی افراد تحت پوشش از اول اردیبهشت ماه به صورت تدریجی حذف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب شیویاری ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دفترچه‌های درمانی افراد تحت پوشش از اول اردیبهشت ماه به صورت تدریجی حذف می‌شود افزود: دفترچه سایر صندوق‌های بیمه سلامت (کارکنان دولت، روستاییان، سایراقشار، ایرانیان) در ماه‌های خرداد و تیر به تدریج حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۱.۸ درصد از کل جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: از این تعداد میانگین سنی افراد تحت پوشش این بیمه ۶۲ سال است و از نظر جنسیتی نیز ۴۷.۳۳ درصد آقایان و ۵۲.۶۷ درصد نیز بانوان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تصریح کرد: در سطح استان زنجان ۹۰ درصد مؤسسات ارائه خدمات طرف قرار داد این مرکز بوده و به افراد تحت پوشش ابن بیمه خدمات ارائه می‌دهند.

شیویاری با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت امسال اجرای طرح نسخ الکترونیکی را دستور کار دارد که در تمامی سطح کشور عملیاتی شده است بیان داشت: نزدیک به ۹۸ درصد از سطح استان زنجان اجرایی شده است که جز استان‌های پیشتاز بوده است.

وی بابیان اینکه در سطح استان زنجان ۹۰۰ نفر بیماران خاص تحت پوشش این بیمه قرار دارند خاطرنشان کرد: از این تعداد بیماران ام اس در صدر و سپس بیماران دیالیزی و پیوند همه بیشترین درصد بیمه‌شدگان سلامت را تشکیل می‌دهند که به همه با تفکیک صندوق دفترچه صادرشده است که در اکثر موارد به‌صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان افزود: در راستای افزایش حمایت و کاهش هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان خدمات مربوط به بیماران اوتیسم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت که به راین اساس خدمات گفتار درمانی، کاردرمانی و شنوایی سنجی بیماران اوتیسم با پوشش بیمه‌ای انجام شده و در این راستا هماهنگی‌های لازم با مراکز ارائه‌دهنده خدمت انجام شده است.

شیویاری گفت: در طی سال ۹۹ با توجه به شیوع بیماری کرونا ۶ هزار و ۲۱۳ نفر از افراد تحت پوشش این بیمه به عنوان بیمار کرونایی در بیمارستان بستری شده‌اند که به ازای هر یک نفر ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان به بیمارستان پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه برای آن دسته از بیمه شدگانی هم که دفترچه ندارند و یا به هر دلیلی امکان نسخه‌نویسی الکترونیک وجود نداشته باشد اظهار داشت: پزشک می‌تواند با استفاده از سربرگ خود و با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت در چارچوب دستورالعمل‌های موجود اقدام کرده و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز موظف به پذیرش و ارائه خدمات به این دسته از بیمه شدگان هستند.

شیویاری خاطرنشان کرد: در موارد قطعی سامانه و نبود دفترچه پزشکان و بیمه‌شدگان جهت اطمینان از اعتبار دفاتر خود می‌توانند با کد دستوری #۱۶۶۶* اعتبار جدید دفترچه بیمه خود را مشاهده نمایند و پزشکان نیز نسبت به استحقاق سنجی بیمه شده اقدام و نسخه ویزیت بیمار را تا پایان همان روز ثبت کنند.

کد خبر 5193065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha