۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷

مدیر آبفا سرپل ذهاب خبر داد؛

شستشو و لایروبی چشمه آب سراب قلعه شاهین سرپل ذهاب

شستشو و لایروبی چشمه آب سراب قلعه شاهین سرپل ذهاب

کرمانشاه- مدیر آبفا شهرستان سرپل ذهاب از شستشو و لایروبی چشمه آب سراب قلعه شاهین سرپل ذهاب خبر داد.

احمد احمدی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای دستور مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه مبنی بر نظارت بیشتر بر کنترل کیفیت آب و پیشگیری از آلودگی‌های احتمالی، شستشو و لایروبی چشمه سراب قلعه شاهین در دستور کار امور آبفا شهرستان سرپل ذهاب قرار گرفت.

وی افزود: جهت ارتقا سطح کیفی و به منظور اطمینان از سلامت آب شرب روستاهای بهره مند از آب چشمه سراب قلعه شاهین و به منظور حذف آلاینده‌ها و میکرو ارگانیسم‌های مضر، جلبک و خزه‌های بستر و مظهر چشمه در قالب برنامه عملیات پیشگیرانه، عملیات پاکسازی شستشو و گندزدایی این چشمه بر اساس دستور العمل های مرکز پایش و کنترل کیفیت آب شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیر آبفا شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: در ابتدای این عملیات که ۶ ساعت به طول انجامید دریاچه سراب به صورت کامل تخلیه و عملیات خارج سازی رسوبات ته نشین شده صورت گرفت، سپس دیواره و کف دریاچه به صورت کامل شستشو و با استفاده از مواد گندزدا نسبت به گندزدایی دیواره و کف آن اقدام لازم انجام گرفت.

احمدی خاطر نشان کرد: چشمه آب سراب قلعه شاهین تأمین کننده آب شرب ۱۶ روستای شهرستان سرپل ذهاب با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر است.

کد خبر 5194636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha