۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

هفته نخست اردیبهشت ۱۰۰۰۰ دُز واکسن کرونا وارد کرمانشاه خواهد شد

هفته نخست اردیبهشت ۱۰۰۰۰ دُز واکسن کرونا وارد کرمانشاه خواهد شد

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هفته نخست اردیبهشت ۱۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد این استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا مرادی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد استان کرمانشاه می‌شود، که روند تزریق آن‌ها آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز و فردا ساکنان سرای سالمندان و سایر افرادی که در دور نخست واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند واکسینه می‌شوند، افزود: محموله روز دوشنبه واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال سن، بیماران خاص و مبتلایان به سرطان خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به آمار مربوط به کرونا در این استان اشاره و تصریح کرد: ۸۱۶ بیمار کرونایی در ۲۵ بیمارستان این استان بستری هستند، این تعداد نشاندهنده کاهش ۴۱ نفری تعداد بستریان مبتلا به ویروس کرونا نسبت به روز گذشته است.

مرادی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار مثبت بستری و ۳۴۳ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به ویروس کرونا در استان کرمانشاه شناسایی شده که بیانگر کاهش یازده نفری نسبت به روز گذشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت یک صد و ۴۹ بیمار جدید با علائم ویروس کرونا بستری و یک صد و ۷۲ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان کرمانشاه ترخیص شدند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ فوتی ابتلاء قطعی به ویروس کرونا در این استان ثبت شده که مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به این ویروس را تاکنون به یک هزار و ۶۲۹ نفر رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هم اکنون یک صد و ۴۱ بیمار کرونایی در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های این استان بستری بوده که ۳۲ نفر از آن‌ها حال وخیمی داشته و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

کد خبر 5196623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha