۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰

رئیس شورای سیاسی نُجَباء:

آمریکا و انگلیس برای مداخله در انتخابات آتی عراق برنامه دارند

آمریکا و انگلیس برای مداخله در انتخابات آتی عراق برنامه دارند

رئیس شورای سیاسی «نجباء» عراق تأکید کرد: آمریکا و انگلیس برای دخالت در انتخابات پارلمانی آتی عراق برنامه دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی «نجباء»، «شیخ علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی این جنبش تأکید کرد: ما در روند سیاسی کنونی مشارکت نداریم اما فعالیت سیاسی داریم و ویژگی‌های کلی و عمومی مطلوب جهت گزینش در انتخابات را اعلام کرده‌ایم.

بر اساس این گزارش، الاسدی ضمن اشاره به اینکه هدف از تشکیل شورای سیاسی نُجَباء، رصد رویدادها و مشکلات سیاسی عراق است، هشدار داد: برآورد ما از احتمال دخالت آمریکا و انگلیس در انتخابات آتی عراق حکایت می‌کند.

وی با یادآوری آنکه جنبش نُجَباء قبلاً یک برنامه فراگیر و منسجم برای توسعه خدمات اجتماعی را به «عادل عبدالمهدی» (نخست‌وزیر سابق عراق) پیشنهاد داده بود، اضافه کرد: ما با «مصطفی الکاظمی» (نخست‌ وزیر موقت) نیز دیدار داشتیم و او وعده اصلاحات داد اما به قولش عمل نکرد زیرا وامدار جریانات مجازی و فیسبوکی است که با ناآرام کردن خیابان‌ها، او را روی کار آورده‌اند.

رئیس شورای سیاسی نُجَباء در بخش دیگری از این گفتگو، درباره حملات گاه‌ و بیگاه به سفارت آمریکا در بغداد تصریح کرد: ۹۰ درصد این حملات، کار مقاومت نبوده و توسط خودشان انجام می‌گیرد تا افکار عمومی را تحریک کنند.

الاسدی در پایان راجع‌ به حضور جنبش نُجَباء در نبرد علیه تروریست‌های تکفیری در خاک سوریه، خاطرنشان کرد: حضور ما در سوریه مبتنی بر اطلاعاتی دال بر سازمان‌دهی سعودی‌ها برای هدف قرار دادن شیعیان بود.

کد خبر 5197316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha