۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۶

اهدای ۲۳ هزار و ۴۰۰ سی سی خون در «شهرپیر» زرین دشت 

اهدای ۲۳ هزار و ۴۰۰ سی سی خون در «شهرپیر» زرین دشت 

زرین دشت- اهالی شهر «شهرپیر» شهرستان زرین دشت ۲۳ هزار و ۴۰۰ سی سی خون اهدا کردند.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان جهرم با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به دلیل اینکه شهرستان زرین دشت فاقد مرکز انتقال خون است، عملیات خون گیری توسط اکیپ سیار جهرم در شهرپیر مرکز بخش ایزدخواست انجام شد که مورد با استقبال خوب مردم قرار گرفت.

علیرضا گواهیان با بیان اینکه به همه گروه‌های خونی نیاز مبرم و حیاتی داریم، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمبود ذخایر خونی در مراکز انتقال، استقبال مردم شهرپیر با حضور ۵۲ نفر در ماه مبارک رمضان خیلی خوب بود.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان جهرم تاکید کرد: در مجموع مشارکت خون دهندگان، سهم خانم‌ها کمتر از چهار درصد و سهم آقایان ۹۶ درصد است.

گواهیان تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا اهدای خون توسط مردم با کاهش ۳۰ درصدی روبرو شده است، به همین دلیل کلیه اکیپهای مرکز انتقال خون جهرم با تلاش شبانه روزی و تحت پوشش قرار دادن شهرستانهای همجوار سعی بر جبران این کاستی دارند.

وی به پویش نذر خون نیز اشاره کرد و گفت: در شبهای قدر اکیپ‌های سیار انتقال خون جهرم با حضور در مراکز از پیش تعیین شده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به امر نیک و حسنه خونگیری اقدام خواهند کرد.

رئیس اداره انتقال خون جهرم از مردم نیکوکار شهرستان جهرم و شهرستانهای همجوار خواست در پویش "اهدای خون در ماه مبارک رمضان "مشارکت کنند تا خون مورد نیاز مراکز درمانی به موقع تأمین شود.

او یادآور شد: تا دو هفته دیگر اکیپ سیار انتقال جهرم مجدداً در زرین دشت حضور خواهد یافت.

گواهیان در پایان با تاکید بر اینکه قبل از گرفتن خون حتماً غربالگری‌های لازم در مورد شخص اهداکننده صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که اهدای خون به ضرر فرد اهداکننده باشد، این امر انجام نمی‌شود.

کد خبر 5200129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha