۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴

مدیرکل منابع طبیعی مازندران- ساری:

کشفیات قاچاق چوب آلات جنگلی در مازندران رشد یافت

کشفیات قاچاق چوب آلات جنگلی در مازندران رشد یافت

ساری- مدیرکل منابع طبیعی مازندران- ساری با اشاره به تشدید برخورد با قاچاقچیان چوب آلات جنگلی گفت: میزان کشفیات قاچاق چوب سال قبل با رشد مواجه بوده است.

اسحاق عظایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه منابع طبیعی تمامی تلاش را برای حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با قاچاق چوب قرار داده است، به عوامل بروز قاچاق و قطع درختان اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح تنفس جنگل و تعطیلی بهره برداری و وجود هشت کارخانه عظیم سلولزی که مواد اولیه آن چوب هستند، از جمله مسائل است.

وی گفت: با وجود تعطیلی بهره برداری و طرح تنفس، افزایش تقاضا و کمبود عرضه، تقاضا برای خرید چوب آلات قاچاق افزایش یافته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین افزایش شمار بیکاران سبب شده تا یک عده برای نیاز و عده‌ای نیز برای آز به قاچاق چوب و برداشت غیرقانونی اقدام کنند.

عطایی گفت: با هماهنگی با دستگاه‌های قضائی و تلاش نیروهای یگان حفاظت، ۹۴۵ نفر در سال گذشته دستگیر شدند که نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است و در زمینه چوب آلات قاچاق نیز با افزایش ۱۰ درصدی روبرو بودیم.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری با بیان اینکه قوانین برای جلوگیری از قاچاق چوب بازدارنده نیست، گفت: جریمه‌هایی که اعمال می‌شود، بازدارنده نیست و بازنگری در این بخش الزامی است.

کد خبر 5201605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha