۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳

با هدف معرفی قرآن به گردشگران خارجی؛

خانه وزیری در بافت جهانی یزد به فرهنگسرای قرآن تبدیل می‌شود

خانه وزیری در بافت جهانی یزد به فرهنگسرای قرآن تبدیل می‌شود

یزدـ خانه تاریخی وزیری که در بافت تاریخی و جهانی یزد قرار دارد، با هدف معرفی قرآن و ترویج آموزه‌های قرآنی بین گردشگران خارجی به فرهنگسرای قرآنی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خانه تاریخی وزیری، متعلق به یکی از روحانیون و علمای بنام یزد، با امضای تفاهمنامه ای بین سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری و انجمن قرآنی استان یزد به فرهنگسرای قرآنی تبدیل می شود.

بر اساس این تفاهمنامه، ساختمان تاریخی خانه وزیری توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد مرمت، تجهیز و بازسازی می شود.

عباس ملازینلی، معاون فرهنگی شهردار یزد و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در این مراسم پیشنهاد ساخت ساختمان مجهز، مدرن و متناسب برای تحقق اهداف انجمن قرآنی استان را مطرح کرد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد گالری قرآنی را مطرح کرد و افزود: این مجموعه ارزشمند برای گردشگران جذاب خواهد بود و همه مردم به ویژه مردم دارالعباده به طور خاص از محافل قرآنی و نشست های عترت و اهل بیت (ع) چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی استقبال می کنند.

به گزارش مهر، یزد تنها شهر شیعه ثبت شده میراث جهانی است و مرمت و تجهیز خانه وزیری در دل بافت تاریخی و تبدیل آن به فرهنگسرای قرآنی می تواند گامی موثر در راستای گسترش فرهنگ قرآنی، برگزاری مسابقات بین المللی و معرفی قرآن و آموزه‌های قرآنی به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی است.

خانه وزیری مربوط به اواخر دوره قاجار - دوره پهلوی و محل زندگی حجت الاسلام سید علیمحمد وزیری موسس کتابخانه وزیری و از علمای بنام یزد بوده است.

کد خبر 5204303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha