۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

قطع ۵۰ اصله تاغ در کلاته خیج شاهرود/۲ نفر دستگیر شدند

قطع ۵۰ اصله تاغ در کلاته خیج شاهرود/۲ نفر دستگیر شدند

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از قطع ۵۰ اصله تاغ در حوزه کلاته خیج شاهرود خبر داد و گفت: دو متهم دستگیر شده، بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان به منابع طبیعی منطقه خسارت زدند.

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه شب گذشته گزارشی مبنی بر قطع تاغ توسط افراد متخلف در تاغ زارهای روستای جیلان اطراف ایستگاه راه‌آهن به منابع طبیعی گزارش شد، ابراز داشت: نیروهای حفاظتی بلافاصله به منطقه عزیمت و پس از گشت زنی چندین ساعته دو اکیپ در تاغ زارها را شناسایی کردند.

وی ضمن بیان اینکه متهمان در دو شب پیش بارویت گشت حفاظت در تاغ زارهای منطقه جیلان متواری شدند، افزود: با پیگیری و پایش اطلاعاتی این افراد در گرفتار شدند که لازم به ذکر یکی از متهمان باسابقه قاچاق تاغ در شهرستان‌های میامی و دامغان ده‌ها پرونده قطع و حمل تاغ را دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه نیروهای یگان ویژه منابع طبیعی توانستند با همکاری پاسگاه محترم کلاته خیج مقدار ۸۵۰ کیلوگرم چوب تاغ قطع‌شده را شناسایی کنند، ابراز داشت: متهمان این مقدار چوب را در دو خودروی سواری پراید به طرز ماهرانه‌ای جاسازی کرده بودند که در اقدام به‌موقع مأموران مورد شناسایی قرارگرفته و دستگیر شدند.

کشاورزیان ضمن بیان اینکه این دو متهم بالغ‌بر ۵۰ اصله درخت تاغ را قطع کرده بودند، تصریح کرد: خسارت وارده به منطقه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود که باید گفت با مبالغ ریالی این ضرر و زیان و آسیب به منطقه عملاً جبران نخواهد شد.

وی بابیان اینکه متهمان پس از دستگیری به مقامات قضائی برای ادامه روند پرونده معرفی شدند، افزود: از شهروندان تقاضا داریم در صورت رؤیت هرگونه تخلف به تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا موضوع مورد رسیدگی واقع شود.

کد خبر 5204883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha