۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۴

پیگیری سوژه مخاطبان خبرگزاری مهر؛

پساب رها شده در شهر صدرا تصفیه شده است/ استفاده برای فضای سبز

پساب رها شده در شهر صدرا تصفیه شده است/ استفاده برای فضای سبز

شیراز- پساب فاضلابی که مردم شهر صدرا مشاهده می کنند و در محیط رها شده است، تصفیه شده و به زودی برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: اخیراً مخاطبان شبکه اجتماعی خبرگزاری مهر شیراز فیلم‌هایی برای این رسانه ارسال کرده‌اند که نشان می‌دهد پساب فاضلاب شهر صدرا بدون هیچ‌گونه استفاده‌ای در محیط رها می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای شیراز در این خصوص به خبرنگار مهر توضیح داد: پسابی که از طریق تصفیه خانه شماره یک خارج می‌شود، هیچ‌گونه آلودگی زیست محیطی و بهداشتی ندارد، زیرا این پساب‌ها قبل از رها سازی کلر زنی و و بطور کامل تصفیه می‌شود.

وی افزود: پساب رها شده کاملاً بهداشتی و مورد تأیید محیط زیست است.

بهمن بهروزی با بیان اینکه این پساب‌ها کاملاً تصفیه شده است، اظهار داشت: پساب تصفیه خانه شرق صدرا برای آشامیدن مناسب نیست و صرفاً برای مصارف کشاورزی و فضای سبز کاربرد دارد.

وی افزود: هم اکنون هم عده‌ای نیز این پساب‌ها را را به سمت مزارع و فضاهای سبز خود هدایت می‌کنند، اما باید اعلام کنم که تا ده روز آینده و با شروع فصل گرما حتی یک قطره هم از این آب‌ها بر زمین نخواهد ماند.

مدیر عامل شرکت آبفای شیراز از انعقاد تفاهم نامه این شرکت با شهرداری صدرا مبنی بر واگذاری پساب رها شده در دشت قره پیری از تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا خبر داد و گفت: هم اکنون شرکت آبفای شیراز در حال تهیه و تنظیم اسناد و مزایده برای واگذاری این پساب‌ها با شهرداری صدرا و چند مورد واگذاری دیگر است.

تفاهم با شهرداری صدرا برای استفاده از پساب برای آبیاری

بهروزی تاکید کرد: با شهرداری صدرا تفاهم کرده‌ایم که بخشی از آب حاصله از این تصفیه خانه برای آبدهی فضای سبز شهری واگذار شود.

او ادامه داد: این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۵۰ لیتر بر ثانیه پساب‌های فاضلاب شرق صدرا را تصفیه و در مجموع تصفیه خانه قدیم و جدید صدرا در مجموع ۲۴۰ لیتر بر ثانیه آب تصفیه می‌کند.

مدیر عامل شرکت آبفای شیراز با تاکید بر اینکه این تصفیه‌خانه برای جمعیتی بالغ بر ۸۷ هزار نفر و با ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب تصفیه بهداشتی فاضلاب در شبانه روز پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: تصفیه خانه غرب صدرا نیز تا یک ماه آینده پیمانکار آن مشخص و عملیات احداث آن نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه طرح فاضلاب شهر صدرا برای ۵۲۳ هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده و این تصفیه خانه معادل ۸۷ هزار نفر را در این شهر زیر پوشش خدمات خود قرار می‌دهد، تاکید کرد: حدود ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در صدرا پیش‌بینی شده که ۲۵۰ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی در دست انجام است.

به گزارش مهر، در شهر صدرا ۳۶ هزار مشترک خانگی فاضلاب وجود دارد، که قسمت عمده فاضلاب صدرا مربوط به بخش شرق بوده و ۹۰ درصد جمعیت شهر صدرا نیز در این منطقه از شهر قرار دارند که از تراکم جمعیت بالایی در این ناحیه برخوردار هستند و پسابی که از سمت شرق صدرا وارد تصفیه خانه شماره یک می‌شود ازحجم بالایی برخوردار است. به دلیل رشد جمعیت این شهر، این تصفیه خانه با روش‌های جدید در فاصله ۲ کیلومتری شرق صدرا و در نزدیکی دانشکده کشاورزی باجگاه، احداث شده است.

کد خبر 5207663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha