۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۰۷

معاون فرماندار فومن:

آموزش مداوم برای مقابله با بحران باید در دستور کار قرار گیرد

آموزش مداوم برای مقابله با بحران باید در دستور کار قرار گیرد

فومن- معاون فرماندار فومن با اشاره به حادثه خیز بودن این شهرستان، گفت: آموزش مداوم برای مقابله با بحران باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین علیزاده عصر دوشنبه جلسه مدیریت بحران شهرستان فومن اظهار کرد: سنجش میزان آمادگی ادارات شهرستان فومن در برابر بلایای طبیعی به ویژه سیل، آتش سوزی و زلزله دلیل برگزاری این جلسه است.

وی با بیان اینکه استان گیلان و شهرستان فومن حادثه خیز است، بر لزوم آمادگی برای این بحران‌های طبیعی تأکید کرد و افزود: مدیریت بحران، چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی را در رابطه با وقوع بحران‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

علیزاده تاکید کرد: استانداردهای لازم در حوزه‌های مختلف به ویژه عمرانی و ساختمان سازی باید رعایت شود و در این زمینه علی رغم کاستی‌ها، باید آمادگی خود را حفظ کرد.

معاون فرماندار فومن با بیان اینکه ارائه آموزش مداوم به واحدها و افراد مختلف حائز اهمیت است، اظهار کرد: باید در حین وقوع حوادث، اقدامات و توانمندی‌ها را به طور هماهنگ و بر اساس برنامه‌های قبلی انجام داد و سپس در بخش بازسازی، از طریق پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در این حوزه اقدام کرد.

وی به وجود کاستی‌ها در مراحل چهارگانه اشاره کرد و افزود: آگاهی در برابر بحران و انجام پیش بینی‌ها و پیشگیری‌های قبلی در این رابطه و حفظ انفال به ویژه اراضی مختلف و جنگل‌ها مؤثر خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر فومن در ادامه با اشاره به اقدامات ضروری مرتبط با این مانور، اظهار کرد، با مساعدت و درایت مسئولین، سوله انباری به مساحت ۲۵۰ متر مربع به منظور انبار اقلام امدادی شامل ۱۶ مورد اقلام زیستی در ۲۹ اردیبهشت با حضور مسئولین افتتاح خواهد شد.

کد خبر 5209153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha