۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۴۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تاکنون بیش از ۴۸ هزار دُز واکسن کرونا در کرمانشاه تزریق شده است

تاکنون بیش از ۴۸ هزار دُز واکسن کرونا در کرمانشاه تزریق شده است

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از ۴۸ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است.

محمودرضا مرادی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۲ هفته اخیر سیر کاهشی بیماری کرونا در استان کرمانشاه مشاهده و پیک چهارم این بیماری پشت سر گذاشته شده است.

وی تعداد بستری‌های بخش کرونایی مراکز درمانی استان کرمانشاه را ۶۵۸ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد نسبت به پیک چهارم کرونا حدود ۲۰۰ نفر کاهش داشته و از مجموع این بستری‌ها هم اکنون یک صد و ۴۴ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند که حال ۳۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در روزهای اخیر تعداد بستری‌های روزانه کرونا کاهش چشمگیری داشته و میانگین بستری‌های روزانه به یک صد و ۱۸ نفر رسیده که این آمار نسبت به روزهای اوج شیوع کرونا در هفته سوم فروردین با میانگین روزانه یک صد و ۹۹ مورد بستری نصف شده است.

مرادی با بیان اینکه میزان فوتی‌های کرونا در استان کرمانشاه روند کاهشی داشته و میانگین فوتی‌های روزانه کرونا از حدود ۱۰ نفر در روزهای اوج بیماری به میانگین روزانه هفت نفر رسیده است، تصریح کرد: مبتلایان قطعی روزانه کرونا کاهش خوبی داشته و از ۴۴۰ نفر به ۳۵۱ نفر رسیده است.

به گفته وی تاکنون ۶۴ هزار دُز واکسن کرونا تحویل استان کرمانشاه شده که تاکنون ۴۸ هزار و ۴۷۱ دُز آن تزریق شده و روند واکسیناسیون ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال علیه بیماری کرونا آغاز شده و روز به روز تعداد مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون در حال افزایش است، افزود: بنا بر اعلام وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت ماه یک میلیون و تا پایان خردادماه ۹ میلیون دز واکسن کرونا در سطح کشور توزیع خواهد شد که سهم استان کرمانشاه از این تعداد حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دز است.

مرادی ادامه داد: این تعداد دُز واکسن کرونا باید طی مدت ۳۰ تا ۴۰ روز تزریق شود و این به معنی تزریق روزانه حدود ۱۰ هزار دُز واکسن است که باید برای انجام این تعداد واکسیناسیون فضا و مکان مناسب در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: مکان‌های موجود قطعاً جوابگوی انجام این تعداد واکسیناسیون نیست و باید سایر دستگاه‌ها پای کار آمده و مکان‌های مناسب و برخی تجهیزات را در اختیار برنامه واکسیناسیون قرار دهند.

مرادی با بیان اینکه در حال حاضر فرصت چندانی برای تعیین مکان‌های واکسیناسیون وجود نداشته و هرچه سریع‌تر این کار باید انجام شود تا برنامه آن عقب نیفتد، گفت: ۶ دستگاه سی تی اسکن در هفته‌های گذشته در استان کرمانشاه خریداری و نصب شده و هم اکنون پیگیری خرید یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای شهرستان گیلانغرب در حال انجام است.

کد خبر 5209527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha