۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

فوتی‌های کرونایی در کرمانشاه طی هفته‌های آینده افزایش پیدا می‌کند

فوتی‌های کرونایی در کرمانشاه طی هفته‌های آینده افزایش پیدا می‌کند

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فوتی‌های کرونایی در این استان طی هفته‌های آینده افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا مرادی بعد از ظهر امروز در شصت و یکمین جلسه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور از جمله استان کرمانشاه سیر صعودی دارد.

وی با اشاره به آغاز پیک پنجم شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه افزود: با توجه به آمار فعلی کرونا و روند صعودی آن در هفته‌های آینده افزایش مرگ و میر و ابتلاء به ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عامل افزایش مبتلایان به کرونا در این استان را تجمعات انتخابات شوراهای شهر، دورهمی و مراسمات عزا و شادی دانست و گفت: برگزاری مراسم عزاداری محرم می‌تواند سبب افزایش بیش از پیش شیوع ویروس کرونا در این استان شود.

مرادی فراهم کردن تخت‌های بیمارستانی، تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بیشتر را ضروری دانست و افزود: تعداد مبتلایان به کرونا در پیک پنجم در حال افزایش و نزدیک شدن به تعداد مبتلایان به این ویروس در پیک سوم است.

تزریق ۴۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در کرمانشاه

وی با اشاره به تزریق ۴۴۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان کرمانشاه بیان کرد: از این تعداد ۳۶۰ هزار دُز در نوبت نخست و مابقی در نوبت دوم تزریق شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جمعیت هدف تزریق واکسن کرونا افراد بالای ۱۸ سال بوده که ۲۵ درصد آن‌ها دُز نخست و پنج درصد آن‌ها دُز دوم را دریافت کردند.

مرادی افزود: بیش از ۴۶ درصد افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله و ۶۸ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان کرمانشاه دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند.

کد خبر 5277336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha