۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹

مهر خبر می دهد؛

ایرانی ها تاکنون یک میلیون و ۸۸۲ هزار دوز واکسن زده اند

ایرانی ها تاکنون یک میلیون و ۸۸۲ هزار دوز واکسن زده اند

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۸۲ هزار دوز واکسن در کشور تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تا کنون یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۵۸۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۳۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند.

بر همین اساس، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۲۵ دوز رسید.

این در حالی است که به گفته علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا تا روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت به پایان می‌رسد و به دنبال آن واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا و بعد ۷۰ سال به بالا آغاز خواهد شد.

در همین حال، در فاز سه واکسیناسیون، نیروهای مسلح، پلیس، آتش نشانی، معلمان، اساتید دانشگاهی، زندان‌ها و محافظین زندان‌ها، رانندگان تاکسی و رانندگان اتوبوس که حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند، قرار دارند.

این افراد فارغ از محدودیت گروه بندی سنی برای واکسیناسیون هستند.

جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، با بیان اینکه حدود یک میلیون و صد هزار نفر در کشور بالای ۸۰ سال هستند، گفت: واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال موجود است و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: برای واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا منتظر ورود واکسن هستیم و به محض ورود واکسن، تزریق برای این گروه سنی آغاز خواهد شد.

تبریزی با بیان اینکه حدود ۸۴۰ هزار نفر بالای ۷۵ سال و تا ۸۰ سال داریم و یک هفته برای واکسیناسیون این افراد زمان در نظر گرفتیم، گفت: دو روز اول پیامک می‌زنیم به این افراد و بعد از آن درخواست می‌کنیم افرادی که برای آن‌ها پیامک ارسال نشده به پایگاه اینترنتی (www.salamat.gov.ir) مراجعه و ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام دو روز بعد برای آن‌ها پیامک ارسال می‌شود و زمان و مکان واکسیناسیونشان اعلام خواهد شد.

کد خبر 5209703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسنی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      0 0
      مگر 3 ملیون دز واکسن واردنشده مگر نمیگویید یک میلیونو هشتصد هزاردز تزریفق شده پس چرا برای 75 ساله به بال منتظر ئاردات واکسن هستید باقیمانده واکسن تا 3میلیون دز کجا رفته که شمامنتظر واردات واکسنهستید.یعنی از هر بهانه ای برای تاخیر در واسکیناسیون استفاده میکنید.نگوییدسرنگ تمام کرده ایم کهمردم باور ندا