۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۱۳

دادستان شهرضا خبر داد؛

چاپ سوم کتاب «کارگاه رسیدگی به جرایم» برای راهنمایی قضات تازه کار

چاپ سوم کتاب «کارگاه رسیدگی به جرایم» برای راهنمایی قضات تازه کار

شهرضا _ دادستان شهرضا گفت: چاپ سوم کتاب «کارگاه رسیدگی به جرایم در دادسرا» منطبق با آخرین تغییرات قوانین برای راهنمایی به قضات تازه کار منتشر شد.

امیرحسین رزاززاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به چاپ سوم کتاب «کارگاه رسیدگی به جرایم در دادسرا»، اظهار داشت: نوشتن و کامل شدن کتاب کارگاه رسیدگی به جرایم در دادسرا از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ منطق با قانون جدید آئین جدید دادرسی کیفری به طول انجامید و چاپ اول کتاب در بازار منتشر شد.

دادستان شهرضا با اشاره به چاپ دوم و سوم کتاب خود، بیان کرد: پس از چاپ اول و نشر در سطح کشور بسیار مورد استقبال جامعه حقوقی به ویژه قضات جوان و کارآموزان قضائی قرار گرفت و باعث شد چاپ دوم و حتی سوم منطبق با آخرین تغییرات قوانین، بخش نامه‌ها و آئین نامه‌ها تا پایان فروردین ۱۴۰۰، منتشر شد.

وی با توجه به اینکه این کتاب شامل دو بخش است، گفت: کتاب کارگاه رسیدگی به جرایم در دادسرا به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود، در بخش اول در خصوص نحوه عملی رسیدگی از زمانی که موضوعی به یک شعبه بازپرسی یا دادیاری ارجاع می‌شود تا زمانی که از شعبه خارج می‌شود بازگو و مراحل رسیدگی گام به گام تبیین و تشریح شده است و در انتهای این بخش نیز مواردی که خارج از فرآیند رسیدگی و در عمل ممکن است حادث شود مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای عملی ارائه شد.

رزاززاده با اشاره به بخش دوم کتاب، تصریح کرد: بخش دوم که مربوط به مطالب بخش اول است شامل دستوراتی است که قضات جهت بررسی برخی از جرایم به آن نیاز دارند و نمونه‌های ذکر شده در این بخش بدون ورود به مباحث علمی هر جرم و بیشتر به عنوان یک الگو برای قضات جوان مخصوصاً قضاتی که تازه شروع به کار می‌نمایند بازگو شده است.

وی بیان داشت: هدف از نوشتن این کتاب توضیح و تشریح روش عملی تحقیق، رسیدگی، صدور دستور و اتخاذ تصمیم قضات در دادسرا و ارائه راهکار عملی جهت رسیدگی براساس قانون جدید است و امید است که این اثر به عنوان یک کتاب و کارگاه عملی رسیدگی برای جامعه‌ی حقوقی، دانشجویان و به ویژه قضات مفید واقع گردد.

کد خبر 5215398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha