۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۳۲

امروز انجام شد؛

رایزنی رئیس شورای مشورتی یمن با وزیر خارجه مصر درباره بحران یمن

رایزنی رئیس شورای مشورتی یمن با وزیر خارجه مصر درباره بحران یمن

رئیس شورای مشورتی یمن امروز با وزیر خارجه مصر دیدار و درباره بحران یمن با وی رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «احمد عبید بن دغر» رئیس شورای مشورتی یمن امروز با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کرد. در این دیدار آخرین رویدادهای یمن و راههای حمایت مصر از یمن برای خروج از بحران کنونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سامح شکری در این دیدار بدون توجه به اقدامات تجاوزکارانه عربستان سعودی در جنگ یمن طی سالهای اخیر بر ضرورت توجه تمامی طرفهای یمنی به ابتکار عمل سعودی برای حل بحران یمن تاکید کرد.

رئیس شورای مشورتی یمن نیز ضمن قدردانی از تلاشهای مصر برای حل بحران یمن اظهار داشت که تقویت روابط دوجانبه از جمله اهداف یمن به شمار می رود.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ با همراهی برخی کشورهای عربی و به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت به این کشور تجاوز کرده است و طی این سالها نه تنها چنین هدفی محقق نشده است بلکه این جنگ جز تخریب زیرساختهای یمن و کشتار شهروندان بیگناه یمنی نتیجه دیگری برای سعودیها به همراه نداشته است.

سعودیها در مارس ۲۰۲۱ طرح آتش بس با نظارت سازمان ملل متحد را مطرح کردند. به موجب این ابتکار عمل، گروههای یمنی باید برای دستیابی به یک راه حل سیاسی تحت نظارت سازمان ملل متحد و انتقال مسالمت آمیز قدرت مذاکره کنند.

کد خبر 5216780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha