۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸

رئیس کل دادگستری کردستان خبر داد؛

تشکیل۳کمیته رفع موانع تولید درستاد اقتصادمقاومتی دادگستری کردستان

تشکیل۳کمیته رفع موانع تولید درستاد اقتصادمقاومتی دادگستری کردستان

سنندج- رئیس کل دادگستری کردستان از تشکیل سه کمیته تخصصی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان در راستای رفع موانع تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی روز شنبه در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان از پایش واحدهای تولیدی و صنعتی در استان خبر داد و اظهار داشت: تولید و اشتغال مولد در استان نیازمند مدیریت جهادی و دغدغه مند است و دستگاه قضائی استان کردستان تا حد امکان از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ که توسط مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های عالی قوه قضائیه، در استان کردستان واحدهای تولیدی و صنعتی ازحمایت های قضائی و حقوقی دادگستری در جهت ارتقای تولید برخوردار می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در این راستا و در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، سه کمیته تشکیل شده که شامل کمیته عالی کارشناسی، کمیته حقوقی و قضائی و کمیته مشترک تلفیقی (کمیسیون حل اختلاف) است.

وی افزود: در این کمیته‌ها مشکلات و مسائل غیرحقوقی واحدهای تولیدی، مشکلات بانکی و همچنین در کمیته سوم به اقدامات کاربردی در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی پرداخته می‌شود.

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: مقرر است تا تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کردستان پایش شده و دبیرخانه این ستاد بلافاصله مشکلات واحدهای تولیدی را در کمیته‌های مربوطه کارشناسی نموده و درجهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی آنها قدم برداشته و با برنامه ریزی دقیق و مدون بر اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه اجرایی نظارت داشته باشد.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت جهادی را به معنای مدیریت شجاعانه توصیف کرد و افزود: دادگستری با همکاری ادارات اجرایی استان درصدد حل معضلات واحدهای تولیدی استان است.

در ادامه این جلسه، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب سنندج و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان از ممانعت از تعطیلی ۱۵ مورد کارخانه و واحد تولیدی استان در سال ۱۳۹۹ با ورود دستگاه قضائی و پیگیری‌های مکرر صورت گرفته توسط ستاد اقتصاد مقاومتی استان خبر داد.

وی افزود: در پایان سال ۱۳۹۹، دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به دادسرای عمومی و انقلاب منتقل شد.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ که دبیرخانه این ستاد به دادسرای عمومی و انقلاب سنندج انتقال یافته بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مختلفی متمرکز شده‌ایم و امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم با ارائه تسهیلات بانکی و … رونق را به تولید این کارخانجات و واحدهای تولیدی برگردانیم و درصدد رفع مشکلات سایر واحدهای تولیدی استان باشیم.

گفتنی است در این جلسه مدیران تعدادی از واحدهای تولیدی به ارائه مشکلات خود پرداختند.

کد خبر 5217903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha