۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۳

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری جشنواره گل‌های محمدی و گل و گلاب در شهر ساروق

برگزاری جشنواره گل‌های محمدی و گل و گلاب در شهر ساروق

اراک- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، از برگزاری جشنواره گل‌های محمدی وجشنواره گل وگلاب شهر ساروق با حضور علاقمندان و گردشگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مرزبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته جمعه، ۳۱ اردیبهشت ماه جشنواره گلاب در شهر ساروق به مانند هرسال برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه در این شهر تعدادی باغ گل محمدی وجود دارد که مالکان آن هرساله برای برگزاری جشنواره از علاقمندان برای حضور دعوت می‌کنند، افزود: گل کاران به جهت برداشت گل از مردم برای حضور در محل دعوت می‌کنند و در کنار آن اقدام به فروش انواع عرقیجات و گلاب‌های متنوع همراه با اجرای موسیقی سنتی می‌کنند.

وی بیان کرد: گلاب‌گیری یکی از معروف‌ترین سنت‌های متداول در میان ایرانیان به شمار می‌رود و به لحاظ جغرافیای استان مرکزی حجم زیادی، از باغات زیر بار کشت گل محمدی می‌رود و این آئین سنتی به‌دلیل قرار گرفتن در فصل بهار و همین طور شکوفایی گل محمدی در مزارع ساروق هر ساله با رونق برگزار می‌شود.

مرزبان افزود: مردم ساروق و روستاهای اطراف، مراسم گلاب‌گیری را با آدابی خاص و همراه با شکرگزاری انجام می‌دهند، همچنین گلاب‌گیری در ساروق سهم قابل‌توجهی از رونق اقتصادی در این منطقه را سبب می‌شود و کارگران زیادی به‌صورت فصلی در این صنعت مشغول به کار هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: در حال حاضر، با تلاش مردم ساروق صنعت گلاب‌گیری این شهر در کنار اماکن دیدنی آن، به پدیده‌ای برای جلب گردشگران تبدیل شده است و در طول فصل بهار مسافران و گردشگران زیادی از ساروق و روستاهای اطراف آن بازدید می‌کنند.

کد خبر 5218011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha