۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان خبرداد؛

شهداد رکورددار گرم ترین هوای کشور در صبح شنبه

شهداد رکورددار گرم ترین هوای کشور در صبح شنبه

کرمان- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: صبح امروز شهداد با حداقل دمای ۳۹ و حداکثر دمای ۴۸.۸ درجه سانتی گراد بالاترین دما را در کشور داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امین دریافر صبح شنبه با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی اظهار کرد: از امروز شنبه تا انتهای هفته افزایش ابر، وزش باد و گرد و خاک برای اغلب مناطق استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت با وزش باد نسبتاً شدید در استان‌های همجوار، خیزش گرد و خاک و انتقال ریزگرد به استان را خواهیم داشت.

دریافر بیان کرد: با این رویه، افزایش غلظت غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در استان به ویژه در مناطق شمالی، شمال غربی و نوار شرقی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: در این مدت ضمن افزایش ابر، رگبار پراکنده باران در برخی مناطق مرکزی و جنوب غربی به ویژه ارتفاعات این مناطق محتمل است.

وی همچنین به دماهای ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: دراین مدت سردترین ایستگاه استان کرمان، لاله زار با دمای ۱۴ درجه سانتی گراد و گرم‌ترین ایستگاه استان نیز شهداد با دمای ۴۹ درجه سانتی گراد بوده است.

دریافر افزود: بیشینه شهر کرمان در روز شنبه ۳۸ و کمینه آن ۲۶ و شهداد نیز رکوردار گرم‌ترین هوای کشور بوده است.

وی یادآور شد: صبح امروز شهداد با حداقل دمای ۳۹ و حداکثر دمای ۴۸.۸ درجه سانتی گراد بالاترین دما را در کشور داشته است.

کد خبر 6151750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha