۲ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۲

یک فعال سیاسی عنوان کرد؛

بی توجهی شورای شهر قزوین به نظرات نخبگان و کارشناسان

بی توجهی شورای شهر قزوین به نظرات نخبگان و کارشناسان

قزوین – یک فعال سیاسی اجتماعی گفت: علی رغم اینکه شورای شهر قزوین با نخبگان و کارشناسان جلسات مشورتی تشکیل داده اما بی توجهی به این نظرات باعث نا امیدی جامعه نخبگان از فضای مدیریت شهری است.

مونا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص شاخصه‌های یک شورای شهر کارآمد عنوان کرد: کارآمدی در هر برهه تعریف به خصوصی دارد بستگی به شرایط محیطی و زمانی دارد که نگاه ما به کارآمد چیست و در مورد شهر قزوین مهمترین چالشی که با حل آن شورای شهر کارآمدی خواهیم داشت، حل چالش مدیریتی است.

وی افزود: شورای شهر آینده باید دارای افراد مدیر باشد و مدیریت به معنای مدرن و به روز است. قزوین در شورای شهر به مدیری احتیاج دارد که با شکل مدیریت نوین جهانی آشنا و از مدیریت تک بعدی خارج شده باشد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: قزوین از محدود شهرهای پیشتاز در سیستم مدیریت است که در دهه ۷۰ رقم خورد اما اکنون پسرفت کردیم و باید به مدیریت مشورتی که حاصل آن اجرایی کردن نظرات کارشناسان است بازگردیم.

وی در خصوص کاستی‌های شورای شهر حاضر استان قزوین اذعان کرد: چالش مدیریت از کاستی‌های شورای شهر حاضر استان است.

وی اضافه کرد: در استان قزوین به پیوست زیست محیطی برای پروژه‌ها توجه نشده و حتی در پیوست اجتماعی در پروژه‌هایی همچون بن بست کردن خیابان دانشگاه اثرات اجتماعی این کار بر آن خیابان و اطرافش بررسی نشده است.

وی با بیان اینکه علت این کاستی‌ها بی‌توجهی به نظرات نخبگان است توضیح داد: شورای شهر قزوین با نخبگان و کارشناسان جلساتی تشکیل داده و نظرات آنها را شنیده اما متأسفانه در عمل هیچ توجه‌ای به آن نکرده است و این بی‌توجهی باعث ناامیدی جامعه نخبگان از فضای مدیریت شهری است.

وی علت این بی‌توجهی ها را اولویت قرار دادن منافع شخصی نسبت به منافع شهر، توسط برخی اعضای شورای شهر دانست و گفت: از مردم می‌خواهم نامزدهای خود را براساس روابط قومی قبیله‌ای و دلایل سیاسی انتخاب نکنند بلکه به برنامه‌های آنها توجه کنند.

وی در پایان تصریح کرد: ما در قزوین نیاز به تحول داریم، باید به نامزدی رأی داده شود که ضمن داشتن برنامه درست، روحیه تحول خواه و جهادی و دارا بودن تخصص با دیدگاه هرطور شده باید این مشکل را حل کرد به صحنه آمده باشد.

کد خبر 5218252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha