۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

فاز سوم عملیات آبخیزداری میقان و ابرسج ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فاز سوم عملیات آبخیزداری میقان و ابرسج ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه فاز سوم عملیات آبخیزداری میقان و ابرسج شاهرود در حال انجام است، گفت: این طرح ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه فاز سوم عملیات آبخیزداری حوزه آبخیز میقان و ابرسج شاهرود در حال انجام است، ابراز داشت: برای اجرای این طرح اعتباری معادل یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان منظور شده است.

وی ضمن بیان اینکه این عملیات حجم آبگیری چهار هزار مترمکعب خواهد داشت، افزود: هدف از اجرای این طرح‌ها مهار سیلاب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و کمک به بهبود وضعیت کشاورزی منطقه و جلوگیری از فرسایش خاک است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از انجام احداث پروژه سکوهای تولید نهال گلدانی در نهالستان چغولگیر منابع طبیعی این شهر خبر داد و ابراز داشت: برای ساخت این سکو به مساحت دو هزار مترمربع ۲۶۵ میلیون تومان اعتبار طی سال جاری هزینه شده است.

کشاورزیان تصریح کرد: هدف از اجرای طرح سکو تولید نهال گلدانی صرفه‌جویی در آب، تولید بیشتر نهال، کیفیت بالای نهال برای کاشت و کم کردن هزینه‌ها است.

وی افزود: این مرکز یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید نهال در استان سمنان به شمار می‌رود که انواع گونه‌های درختان غیر مثمر مناسب با اقلیم هوای منطقه در آن تولید و توزیع می‌شود.

کد خبر 5219263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha