۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۶

از سوی رهبر معظم انقلاب؛

نشان فتح به فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهداء اعطا شد

نشان فتح به فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهداء اعطا شد

ارومیه - در مراسم بزرگداشت سالگرد فتح خرمشهر در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه نشان فتح ۲ و ۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به سردار محمد تقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) عصر دوشنبه در این مراسم با بیان این که بیش از ۲۰ هزار تن از دشمنان در سه عملیات فتح المبین، شکست حصر آبادان و آزادسازی بستان به اسارت گرفته شد گفت: تا آن زمان ۲۰ هزار کیلومتر مربع در دست دشمن بود که حدود ۳ هزار متر مربع در این سه عملیات آزاد شد.

سردار سرتیپ تقی اوصانلو افزود: در عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد ۵ هزار کیلومتر مربع از سرزمین‌های ایران اسلامی آزاد سازی شد.

وی تاکید کرد: دست یاری‌گر الهی را در فتح خرمشهر دیدیم چرا که با هیچ محاسبه نظامی فایق آمدن بر دشمنان امکان پذیر نبود مگر با استمدادهای غیبی این ظفر میسر شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این مراسم روحیه مقاومت و ایستادگی را موجب پیروزی در خرمشهر و امروز در قدس شریف دانست و افزود: دفاع مقدس قله بی نظیر و گنج پایان ناپذیری است که باید مورد استخراج قرار گرفته و فرهنگ آن به نسل‌های آینده نیز انتقال یابد.

سردار حبیب شهسواری همچنین همزمان باسراسر کشور رزمایش بیت المقدس بسیج با هدف حفظ و انسجام نیروهای رزمی و ارتقای آمادگی این نیروها در برقراری امنیت انتخابات در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این رزمایش ۱۵ هزارنفر از بسیجیان استان شرکت دارند و برگزاری شامگاه یاد یاران، اجرای گشت رضوییون، برپایی نماز جماعت مغرب و عشا، خاطره گویی و بیان دستاوردهای آزادسازی خرمشهر، رزمایش‌ها و مباحث بصیرتی و محیط شناسی ازجمله برنامه‌های جنبی این رزمایش است.

کد خبر 5219708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha