۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷

امام جمعه ابهر:

حضور حداکثری مردم در انتخابات شکست دشمنان را آشکارتر می کند

حضور حداکثری مردم در انتخابات شکست دشمنان را آشکارتر می کند

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: هرچه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، شکست دشمنان آشکارتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر، با اشاره به پیش رو بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: این شوراهایی که در قانون اساسی پیش بینی شده، اگر به شکل درست و خوب تحقق پیدا کند بسیار فراورده مفید و شیرینی برای کشور و ملت خواهد داشت، البته شرطش این است که این قانون خوب اجرا شود.

وی افزود: مجموعه می تواند همفکری و قانون بگذارد و مصوبه ای را تصویب کنند و به دست یک مدیر اجرایی بدهند و خود نیز بر اجرا نظارت کنند. از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است.

رحیمی افزود: اعضای ارتباط دائمی خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه مستمر خود بدانند و دسترسی مردم را به خود آسان کنند. و در ابادی شهر و روستا، فرهنگ اسلامی را فراموش نکنند. نکته مهم این است که شوراها نیازمند افراد متعهد و متخصص و دلسوز است.

امام جمعه ابهر در ادامه به مسئله مهم انتخابات از دیدگاه امام و رهبری اشاره کرد و گفت: حضور گسترده و فراگیر مردم همراه با شور و نشاط انقلابی در انتخابات، از پویایی جامعه ایرانی، علاقه مندی مردم به سرنوشت خویش، وحدت و انسجام ملی و پیوند محکم ملت با نظام حکایت می کند.

رحیمی با تاکید بر اینکه هرچه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، شکست دشمنان آشکارتر خواهد بود، افزود: انتخابات مثل شب قدر است که آینده انسان رقم خورده می شود ما آینده خوب خودمان را با حضور در پای صندوقهای رای و با انتخاب اصلح رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه دواطلبان انتخابات از تخریب همدیگر پرهیز کنند، ادامه داد: دواطلبان انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراها از تخریب همدیگر پرهیز کنند و ارزشهای انقلاب و نظام را زیر سوال نبرند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه نباید در زمینه تبلیغات انتخاباتی بودجه های هنگفت هزینه شود، گفت: داوطلبان انتخابات از اسراف و ریخت و پاش پرهیز کنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه دواطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باید توجه جدی و علملیاتی برای ریشه کنی فقر و فساد عزم داشته باشد، افزود: کسی که به حال قشر های محروم و مستضعف دل بسوزاند و توجه به دین، انقلاب، دنیا، معیشت و عزت مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک دواطلب شرکت در انتخابات باید معتقد و پایبند به آرمان های امام و رهبری و نظام اسلامی باشد، ادامه داد: رئیس جمهور ایران باید در مقابل دشمن قوی و قدرتمند و با عزت و در مقابل دوست متواضع باشد.

کد خبر 5222289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha