۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳

فرماندار نوشهر:

بازآفرینی بافت های فرسوده مانع آسیب های اجتماعی می شود

 بازآفرینی بافت های فرسوده مانع آسیب های اجتماعی می شود

نوشهر- فرماندار نوشهر گفت: بازآفرینی بافت های فرسوده در محلات و مناطق شهری و حاشیه نشین مانع بروز آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یزدانی صبح شنبه در جلسه ستاد باز آفرینی شهری شهرستان با تشریح اهداف اصلی ستاد بازآفرینی شهری اظهار داشت: این ستاد با هدف بازآفرینی و بهبود وضعیت بافت‌های فرسوده در محلات و مناطق مختلف شهرها تشکیل شده وصرفاً دید عمرانی نداشته و در تلاش است به ناکارآمدی حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… در محلات قدیمی، بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه نشین بپردازد و مانع از آسیب‌های اجتماعی در آنها شود.

وی ادامه داد: بازآفرینی شهری پایدار از مهمترین اهداف برنامه ششم توسعه و سند ملی راهبردی احیا و بهسازی، نوسازی و توانمند سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، توانمند سازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بوده و تشریک مساعی و هماهنگی دستگاه‌ها برای تحقق این امر لازم و ضروری است و همچنین از شهرداران شهرهای نوشهر، پول و کجور درخواست می‌شود، از ظرفیت‌ها این ستاد با ارائه برنامه‌های راهبردی و عملیاتی برای ایجاد تحول در شهرها و توسعه و همچنین بازسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

فرماندار شهرستان نوشهر با اشاره به سیاست‌های دولت در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و همچنین نحوه جذب اعتبار و توزیع اعتبارات ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های به عمل آمده شاهد تحولات و تغییرات خوبی در شهرستان باشیم.

وی افزود: با توجه دغدغه‌های شهروندان ساکن در بافت فرسوده شهرها که برای دریافت خدمات شهری دچار مشکل و تنگنا هستند و اجرای طرح‌های زیرساختی موردنیاز در این مناطق توسط دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان و شهرداری‌ها با محدودیت‌ها و موانع زیادی روبه‌رو است، بتوانیم با افزایش طرح‌ها و پیگیری‌ها و رایزنی‌ها و رفع موانع قانونی در جهت خدمت به آنها گام‌های مفیدی برداریم.

کد خبر 5222716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha