۸ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۴۱

با حضور وزیر صمت؛

واحد استحصال و تولید طلا در خوی به بهره برداری رسید

واحد استحصال و تولید طلا در خوی به بهره برداری رسید

ارومیه - با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت واحد استحصال و تولید طلا با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ کیلو گرم طلا و نقره درخوی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، واحد تولید و استحصال طلا در ۵ هزار متر مربع زیربنا و با ۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در ناحیه صنعتی ایواوغلی خوی احداث شده است که با بهره برداری از آن سالانه ۳۰۰ کیلوگرم طلا، ۳۰۰ کیلو گرم نقره تولید می‌شود.

وزیر صمت در جریان بهره برداری از این طرح اظهار کرد: در استان دو معدن و واحد تولید طلا فعال است که واحد تولید زره شوران تکاب با یک میلیون تن تولید در سال امسال ۲۰ درصد هم افزایش تولید خواهد داشت.

علیرضا رزم حسینی از ایجاد شهرک سنگ‌های تزنیئی در شهرستان خوی خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای بخش و معادن سنگ‌های تزئینی در خوی با مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دولتی در این شهرستان شهرک سنگ‌های تزئینی ایجاد می‌شود تا سنگ خام از استان خارج نشود.

وزیر صمت همچنین از شتاب بومی سازی بخش صنعت در کشور خبر داد و افزود: در یکسال گذشته به ارزش ۳و نیم میلیارد یورو در بخش صنعت داخلی سازی و بومی سازی شده است و واحدها از کیفیت تولیدات داخلی بسیار راضی هستند

وی تصریح کرد: در این مدت همچنین به ارزش ۵ و نیم میلیارد یورو از واردات کالای غیر ضروری به بخش صنعت جلوگیری شده است که این روند ادامه پیدا خواهد کرد

وزیر صنعت معدن و تجارت در سفر به خوی همچنین از روند اجرای طرح توسعه کارخانجات نساجی خوی بازدید کرد.

این طرح شامل ایجاد خط رنگرزی پارچه است که روزانه ۵۰ هزار متر پارچه را رنگرزی خواهد کرد، با بهره برداری از این بخش برای دویست نفر امکان اشتغال در کارخانجات نساجی خوی فراهم می‌شود.

همچنین طرح توسعه نساجی سلماس با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی در ۱۲ هزار متر مربع مساحت با سه سالن تولید و زیربنای هفت هزار مترمربع از جمله واحدهای موفق در حوزه نساجی استان است.

دستگاه‌های این واحد تولیدی از فرانسه و ایتالیا وارد شده، تولیدات این بنگاه اقتصادی نیز به استان‌های تهران، البرز، قزوین، اصفهان، یزد، مازندران و گلستان ارسال می‌شود.

ظرفیت تولید سالانه این واحد تولیدی، سه هزار تن بوده و ۶۰ نفر به صورت مستقیم در آن شاغل هستند.

کد خبر 5223388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha