۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی عنوان کرد؛

کاهش ۲.۵ درصدی شبکه‌های فرسوده آب در خراسان جنوبی

کاهش ۲.۵ درصدی شبکه‌های فرسوده آب در خراسان جنوبی

بیرجند - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: شبکه‌های فرسوده آب خراسان جنوبی در سال جاری ۲.۵ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به فرسودگی ۳۲ کاهش ۲.۵ درصدی شبکه‌های فرسوده آب در سال ۱۴۰۰ درصدی شبکه آب روستایی معادل هزار و ۳۰۰ کیلومتر و ۲۷ درصدی شبکه آب شهری معادل ۷۰۰ کیلومتر فرسوده گفت: ۱۲ پیمانکار در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در حال اجرای عملیات اصلاح شبکه آب هستند.

حسین امامی با اشاره به اینکه هدر رفت آب در شبکه روستایی ۴۰ درصد و در شبکه شهری ۳۲ درصد است گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ملی برای عملیات اصلاح و نوسازی شبکه و تعویض کنتور در خراسان جنوبی در حال جذب است.

وی گفت: با توجه به هزینه زیاد عملیات اصلاح شبکه چند سالی است نشت یابی با استفاده از دستگاه‌های نشت یاب انجام می‌شود و این عملیات با اولویت مناطق با بافت شنی برای تشخیص نشت‌های نامرئی اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۸۵ روستا تحت پوششش شبکه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی است گفت: بیش از ۵۹۲ روستا بالای ۲۰ خانوار و بیش از ۱۵۶ روستا زیر ۲۰ خانوار هستند.

امامی با اشاره به آبرسانی سیار به ۱۳ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شبکه گفت: ۱۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، نیازمند شبکه آبرسانی است.

کد خبر 5224586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha