۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

توسعه میادین گازی «پازن» و «ارم» در اولویت وزارت نفت باشد

توسعه میادین گازی «پازن» و «ارم» در اولویت وزارت نفت باشد

لامرد - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: توسعه میادین پازن و ارم تا راه‌اندازی پژوهشگاه صنعت نفت و بکارگیری نیروهای بومی از مهمترین خواسته های مردم منطقه از وزارت نفت است.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی موسوی ظهر دوشنبه در آئین کلنگ زنی پروژه ایستگاه‌های تقویت فشار میدان‌های گازی هما، وراوی، و مرکز تفکیک تابناک، گفت: این پروژه عظیم گازی، با سرمایه‌گذاری چند هزار میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با ایجاد صدها فرصت شغلی احداث خواهد شد، و نقش بسزایی در تأمین خوراک پالایشگاه‌های پارسیان و استحصال اتان شهرستان مهر خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از ابتدای ورود به مجلس جلسات متعددی با مهندس زنگنه وزیر نفت، دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و سایر مسئولان ارشد کشور جهت تأمین اعتبار این طرح بزرگ داشته و بر لزوم اجرایی شدن هرچه سریع‌تر این پروژه تاریخی صنعت نفت تأکید کردیم.

موسوی بر لزوم توسعه میادین پازن و ارم تا راه‌اندازی پژوهشگاه صنعت نفت و بکارگیری نیروهای بومی، از مهمترین درخواست‌های وی از وزیر نفت بود.

او گفت: طرح نگهداشت و افزایش سقف تولید گاز به میزان ۶۰ میلیون متر مکعب در روز با هدف تأمین پایدار و تضمین خوراک پالایشگاه پارسیان با سرمایه گذاری ۲۸۱ میلیون یورویی پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از شروع به کار برای عرض خداقوت و خسته نباشید خدمت سرمایه گذاران، و پیمانکاران حضور پیدا کردیم.

فریدون عباسی افزود: این پیش بینی‌های صورت گرفته، نمی‌توانیم در کوتاه مدت شاهد ان باشیم بلکه در سه تا پنج سال اینده با تأمین منابع مالی و آماده کردن تجهیزات می‌توانیم به تولید و در نهایت به رفاه جامعه ما تأثیر گذار باشیم.

حسین حسین زاده مسئول کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی نیز تصریح کرد: این اولین مگا پروژه‌ای است که در حال کلنگ زنی ست، و با کلنگ زنی این سه پروژه بزرگ نفتی در تاریخ نفت ایران کم سابقه است، که پروژه‌های فشار افزایی حوزه گازی هما، وراوی و مرکز تفکیک تابناک در لامرد در این برهه کار خوبی ست که انجام شده است.

نماینده لارستان اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که در حوزه شانول نیز این اتفاق مهم بیافتد، و توسعه گازی ارم و سفید باغون در شهرستان خنج به یک رونسانس اقتصادی در حوزه انرژی در این منطقه اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 5224730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha