۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۱۵

مدیرکل غله گلستان:

مطالبات کلزاکاران تا آخر هفته پرداخت می شود

مطالبات کلزاکاران تا آخر هفته پرداخت می شود

گرگان- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: طبق آخرین رایزنی ها، مقرر شد که تا آخر هفته مطالبات کلزاکاران پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید خالق سجادی شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: طبق آخرین رایزنی ها مقرر شده که تا آخر هفته وجه کلزا به حساب کلزاکاران واریز شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به ۴۸ مرکز خرید تضمینی کلزا در استان، افزود: تاکنون ۶۰ هزار تن محصول از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

وی ادامه داد: براساس برآورد جهاد کشاورزی، انتظار می رود امسال ۷۹ هزار تن کلزا از بیش از ۴۹ هزار هکتار اراضی زیر کشت برداشت شود.

سجادی افزود: قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۱۱۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده و این قیمت بر اساس پایه خرید با دو درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت است.

طبق گفته وی گلستان، رتبه نخست تولید دانه روغنی کلزا را در کشور دارا است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان در خصوص خرید گندم هم گفت: تاکنون ۱۳۱ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و ۵۴۶ میلیارد تومان از مطالبات آنها واریز شده است.

سجادی ادامه داد: ظرفیت نگهداری گندم در سیلوها و انبارها یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

وی گفت: سال گذشته ۸۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که ۲۷۰ هزار تن آن به خارج از استان حمل و ۵۵۰ هزار تن ان در استان فرآوری شده است.

کد خبر 5225081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha